استراتژي بازاريابي رضايت مشتري تعيين فرصت ها و تهديدها تنوع محصول بازاريابي مناسب

لزوم تدوين استراتژی بازاريابی

به بياني ديگر آگاهي از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان درحوزه بازاريابي واز طرفي شناخت فرصت ها و تهديدات موجود در محيط اين توانايي را به مديران سازمان ميدهد تا موقعيت وجايگاه استراتژيک خود را ارزيابي نمايند و با استفاده ازاصول و مفاهيم موجود در مديريت استراتژيک بتواند ره گشاي مشکلات احتمالي سازمان خود باشند.به عبارتي دراقتصاد جهاني و عصرفرا رقابتي حاضر که تاثيرات دروني فعاليت هاي سازمان ها در نقاط مختلف جهان بيش از پيش و حتي متکي به يکديگر گرديده و سياست ها و روابط بين آنها پيچيده تر شده است ميتوان گفت تحقّق اهداف رويكردهاي جديد بازاريابي شركت ها درگرو طرح ريزي استراتژي هاي بازار يابي مناسب توسط سازمان ها است.

از آنجايئکه هدف نهايي سازمان در طرح ريزي استراتژي بازاريابي وفادارساختن مشتريان به شركت هاوحفظ ونگاه داشتن آنها از طريق جلب اعتماد آن ها به سازمان است؛مديران موفق،نيزبراي نيل به اين مهم ملزم به داشتن استراتژي هاي بازاريابي مناسب به منظوراستفاده بهينه از منابع موجود ،آميخته بازاريابي و ايجاد شناخت دقيق تراز فرصت ها و تهديد هاي محيطي با صرف حداقل هزينه ،زمان و توان مديريت در جهت فراهم کردن و حداکثر کردن رضايت مشتري و سودآوري هستند.

از منظري ديگراز آنجايئکه در کسب و کارهاي امروزي هر موسسه يا توليد کننده سعي در عرضه عامل جديدي به بازار از طريق ايجاد تغيير در ظواهرو يا بهبود ماهيت خدمت يا کالاي خود هستند ،در صورت عدم وجود بازاريابي مناسب امکان آگاهي مشتريان نسبت به اين تغييرات به وجود نمي آيد و از آنجائيکه در هر روز شاهد خدمات متفاوتي هستيم که به سرعت از جانب رقبا مورد تقليد قرار مي گيرد .همين امر لزوم توجه به بازاريابي را محسوس تر ساخته و آن را نسبت به صرف تنوع محصول در اولويت قرار ميدهد.

صنايع درايران براي افزايش بازدهي وحضوري موفق در بازارهاي بين الملي ،نياز به شناساندن خدمات و فعاليت ها به مشتريان دارد و اين امرلزوم توجه به تبليغاتي هدفمند و برنامه ريزي شده را تثبيت کرده تا بتوان زمينه هاي بازاريابي موفق را به وجود آورد.

برچسب ها :استراتژي بازاريابي،رضايت مشتري،تعيين فرصت ها و تهديدها،تنوع محصول،بازاريابي مناسب?