استراتژی بازاريابی ، بازاريابی ،استراتژی بازاريابی برنامه ريزی بازاريابی شرکت بازرگانی اصول بازاريابی تجارت الکترنيک

5 استراتژی بازاريابی

5 استراتژي بازاريابی براي صاحبان تجارت هاي خُرد

بازاريابی يکي از بزرگترين چالش هاي هر شرکت بازرگانی به شمار مي رود که مي تواند بيشترين تاثير را بر موفقيت و شکست آن شرکت داشته باشد.

اگر نتوانيد هر هفته مشتريان جديدي را به سمت تجارت خود بکشانيد، خيلي زود از رده رقابت کنار زده خواهيد شد. خوشبختانه، حتي بدون داشتن سابقه رسمي در بازرگاني يا بازاريابي، نکات ساده اي هستند که مي توانيد از همين امروز شروع کنيد تا نتيجه بازاريابي شرکت خود را برگردانده و همه مشترياني که شايسته اش هستيد را به چنگ بياوريد.

استراتژي 1: روي بازاريابي پاسخ گرا متمرکز شويد.

هر تلاشي در زمينه بازاريابي که نتواند يک واکنش فوري از طرف مشتريان به همراه داشته باشد، به هيچ دردي نمي خورد، حتي اگر همه متخصصين بازاريابي بگويند که "آگاهي از بازار" کافي است.

من با اين رويکرد هم عقيده نيستم. فقط زماني با ادامه دادن به تلاشهاي خود، مي توانيد به سود برسيد که بازاريابي شما با تحقيقات و بررسي هاي جديد که در آخر منجر به توليد مشتري مي شود، يک نتيجه محسوس و ثمربخش به دنبال داشته باشد.

مي توانيد بازاريابي خود را هزينه-مرکز در نظر بگيريد (بيشتر از مقداري که در فروش اول خود سود مي بريد براي هر مشتري جديد خرج مي کنيد)، مشروط براينکه اين را هم بدانيد که ارزش عمري مشتري شما بتواند در مدت زمان متوسط تا دراز مدت براي شما سوددهي کند.

استفاده از عبارات جنجالي در تبليغات مي تواند واکنش فوري در مشتري ها به همراه داشته باشد.

 

استراتژي 2: کليه نتايج بازاريابي خود را پيگيري کنيد.

وقتي يک مکانيسم پاسخ گرا به بازاريابي و تبليغات شما متصل شد، قدم بعدي اين خواهد بود که سيستم هاي بررسي و پيگيري کار بگذاريد تا بدانيد هر مشتري جديد از کجا آمده است.

اين اطلاعات تجربي به شما اين امکان را مي دهد که بتوانيد براي اعمال تلاشهاي خود در بازاريابي بهتر تصميمگيري کنيد. و به اين روش خواهيد توانست که اصل قديمي در بازاريابي را رعايت کنيد: آنچه را نتيجه مي دهد بيشتر و آنچه را نتيجه نمي دهد کمتر انجام دهيد.

خطوط پاسخگويي 24 ساعته، ايجاد وب سايت هاي اطلاع رساني چند نمونه ساده از سيستم هاي پيگيري و شناسايي مشتريان هستند. البته ساده ترين راه اين است که از هر مشتري، در همان زمان خريد، بپرسيد که کجا با شرکت شما آشنا شدند.

 

استراتژي 3: بازاريابي غيرموثر را حذف يا تقويت کنيد.

در تقويت و ارتقاء "برگشت سرمايه گذاري در بازاريابي" اصل " آنچه را نتيجه مي دهد بيشتر و آنچه را نتيجه نمي دهد کمتر انجام دهيد" کليد کار است.

بعضي از تکنيک هايي که الان با شکست مواجه شده اند را مي توانيد با تغيير مکانيسم واکنش و تغيير تمرکز عمليات برگردانيد اما بقيه تکنيک هايي که خيلي وقت است که نتيجه نداده اند را بايد به کلي دور بريزيد.

اصل 20/80 که مي گويد 80 درصد نتيجه شما از 20 درصد تلاشهايتان به وجود مي آيد را هميشه به خاطر داشته باشيد. پس سعي کنيد تلاشهايي که به آن 20% که بايد روي آن متمرکز باشيد مربوط نيستند را تشخيص داده و کنار بگذاريد.

استراتژي 4: يک برنامه و بودجه ماهانه براي بازاريابي اختصاص دهيد.

آيا هر ماه يک برنامه و نقشه جديد براي بررسي نتايج خود، آزمايش و  اجراي تغيير و خرج بودجه اي از پيش تعيين شده روي اقداماتي که منجر به به دست آوردن مشتري هاي جديد مي شود، داريد؟

خيلي از کارفرماها يک برنامه مشخص و يکنواخت براي بازاريابي شرکت خود دارند و تصور مي کنند که مي دانند هر ماه بايد چه بکنند. اين يک بازاريابي فرصتطلبانه خواهد بود که در طولاني مدت هيچ ارزشي نخواهد داشت. بااينکه ممکن است بخواهيد يک بودجه مشخص براي بازاريابي ذخيره داشته باشيد تا در فرصتهاي غيرمترقبه از آن استفاده کند، اما ممکن هم هست بخواهيد که يک بودجه و برنامه اجرايي مشخص هم داشته باشيد که بتوانيد به راحتي روي اهداف بازاريابي خود در ماه، فصل و سال متمرکز شويد.

بايد حداقل يک ساعت هر روي براي اجراي يک يا چند مورد از عناصر برنامه بازاريابي ماهانه خود زمان بگذاريد. اين مي تواند از طريق بررسي نتايج، آزمايش تغييرات، يا تحقيق درمورد حملات تبليغاتي جديد باشد.

استراتژي 5: آموزش هاي بازاريابي خود را ادامه دهيد.

 شايد مدرک تحصيلي شما مرتبط با تجارت يا بازاريابي نباشد. با اين وجود، بايد مطمئن شويد که سيلي از مشتريان جديد به سمت تجارت شما در جريان هستند. اين يعني بايد از همه اخبار و اطلاعات جديد درمورد صنعت و حرفه خود (و حتي از صنايع و حرفه هاي غيرمرتبط با خود) مطلع باشيد تا بتوانيد راه هاي موثرتر و جديدتري براي توسعه کارتان پيدا کنيد.

اينترنت، رسانه هاي جديد و اقتصاد جهاني انقلابي در راه هاي ارتباطي ما با هم ايجاد کرده اند و همچنان با سرعتي افزاينده رو به رشد است.

اختصاص دادن يک بودجه مشخص سالانه براي ادامه تحصيلات خود در اين زمينه به شما اطمينان مي دهد که هميشه از دستاوردها و پيشرفت هاي جديد مطلع هستيد و مي توانيد به سرعت ابزارها و تکنيک هاي جديد را به کار ببنديد و در رشته خود هميشه پيشرو باشيد.

شما بعنوان صاحب يک شرکت بازرگاني مسئول موفقيت کار خود، مشاغلي که براي ديگران تامين مي کنيد و مشترياني که در بازار به آنها خدمت مي کنيد، هستيد. کار اصلي شما اين است که همواره مشتري هاي جديد و موثر به کارتان وارد کنيد.

شک نکنيد که با اجراي فقط يکي از اين استراتژي ها با پيشرفت هاي جديدي در کارتان مواجه خواهيد شد. با استفاده از دو مورد يا بيشتر از اين تکنيک ها حتي نتيجه بيشتري  گرفته و قدرت شرکت خود را دوچندان خواهيد کرد.

برچسب ها : استراتژي بازاريابي | بازاريابي|استراتژي بازاريابي|برنامه ريزي بازاريابي|شرکت بازرگاني|اصول بازاريابي|تجارت الکترنيک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استراتژي بازاريابي ، بازاريابي ،استراتژي بازاريابي|برنامه ريزي بازاريابي|شرکت بازرگاني|اصول بازاريابي|تجارت الکترونيک ، طرح توجیهی ، سرمایه گذاری صنعتی ، طرح توجیهی مالی و اقتصادی ، 

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

, production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,TUBING PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX  ,PEX TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industry, ,Manufacturer, machines and

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine,

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-

FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE

pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-Manufacturer
خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه و پنج لايه  PEX پکس،خط توليد لوله PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل