افزايش فروش| بازاريابي| روش هاي فروش|استراتژي هاي فروش موفق|وظايف مدير فروش|برنامه ريزي فروش

چگونه در 3 سال فروش خود را دو برابر کنيم؟

تصوير خود را نقاشي کنيد

براي دوبرابر کردن فروش و سود خود در عرض سه سال،‌ موفقيت شرکت خود را مجسم کنيد. از ورزشکاراني تقليد کنيد که از تصويرسازي همراه با جزئيات و تمرکز عميق براي دستيابي به اهدافشان استفاده مي‌کنند. براي ديدن آينده‌اي پرقدرت براي شرکت‌تان از تاکتيک تفکر مثبت «تصوير رنگي» استفاده کنيد. در مکاني ساکت و دور از شرکت، فرض کنيد به بازديد شرکت بسيار موفق خود در سه‌سال آينده رفته‌ايد. سه يا چهار صفحه درباره همه موارد دوروبرتان، مناظر، صداها، فرايندها، کارمندان و نشانه‌هاي موفقيت بنويسيد.

 

اهداف و پروژه‌هاي خود را مهندسي معکوس کنيد

«تصوير رنگي» اهدافي که شرکت به آن‌ها دست‌خواهد يافت را پيش‌بيني مي‌کند و نه روش دستيابي به آن‌ها را. وقتي تصوير رنگي کامل شد، آن‌را با شرکاي کسب‌وکار خود و ساير حاميان درميان بگذاريد. از کارمندان خود بخواهيد آن‌را بخوانند و در بالاترين جايگاه ذهن خود قرار دهند.

با استفاده از تحليل SWOT و تهيه فهرستي از نقاط قوت و ضعف و تهديدها و فرصت‌ها، جايگاه فعلي شرکت خود را مشخص کنيد. نظرات تمامي کارمندان را جمع‌آوري کنيد. سپس براي تبديل تصوير رنگي خود به واقعيت، از مهندسي معکوس استفاده کنيد. اهدافي که شرکت بايد در مدت سه سال به آن‌ها دست يابد را مشخص کنيد (دوره‌هاي طولاني‌تر معمولا موثر نيستند.) از آن اهداف به عقب برگرديد و پروژه‌ها يا گام‌هاي لازم براي دستيابي به آن‌ها را طراحي کنيد. براي هر پروژه برنامه‌ زماني و اهداف مشترک، قابل اندازه‌گيري، قابل‌دسترسي، مرتبط و زمان‌محور درنظر بگيريد. ديدگاهي مبتني بر بازگشت سرمايه داشته باشيد. فهرستي از درآمدها و سودهاي حاصله تهيه کنيد.

شاخص‌هاي خدمات مشتريان و رضايت کارمندان را تعيين کنيد. هزينه‌هايي که بايد متحمل شويد، مثل وام جديد، ساعات اضافه‌کار و غيره را محاسبه کنيد. اين داده‌ها را به يک برنامه عملياتي تبديل کنيد و از همه مراحل مهم سه‌ساله به زمان حال برگرديد و فعاليت‌هاي خود را با ‌ترتيب زماني طراحي کنيد.

براي رشد سريع، اقدامات متمرکز زير را انجام دهيد:

• استخدام متمرکز

براي يافتن و استخدام بهترين کارمندان که ديدگاه‌هايي مشابه شما دارند، از روش استخدام و مصاحبه موثري استفاده کنيد. آيا داوطلبان تصوير رنگي شما را مطالعه کرده‌اند؟ يک شرکت موفق، به‌طور ميانگين براي هر جاي خالي 250 رزومه دريافت کرده و با 16 نفر مصاحبه مي‌کند. در دور اول مصاحبه‌ها، همه متقاضيان را همزمان گرد‌هم آوريد. سوالاتي مانند سوالات زير بپرسيد: «فيلم موردعلاقه شما چيست و چرا؟»، «پيچيده‌ترين پروژه‌اي که انجام داده‌ايد چه بوده است و چرا؟» و «بهترين داوطلب در اين اتاق کيست و چرا؟»‌. فرايند مصاحبه اين گروه به‌شما کمک مي‌کند تا متقاضيان داراي مشخصات راهبري و نحوه استفاده مناسب از آن‌ها در سازمان خود را بشناسيد. در مرحله بعد،‌ مصاحبه‌هاي دوساعته فردي انجام دهيد تا مهارت‌هاي داوطلبان را ارزيابي کنيد. دور دوم مصاحبه‌ها را با فيناليست‌ها برگذار کنيد و از بعضي همکاران خود بخواهيد که در اتاق بنشينند و سوالاتي بپرسند. به‌دنبال داوطلباني باشيد که ويژگي‌هايي مانند تمرکزگرايي، رهبري،‌ هوش احساسي و مهارت‌هاي ميان‌فردي از خود نشان مي‌دهند.

ارتباطات متمرکز

براي آنکه فوق‌العاده‌ترين کارمندان، بهترين بازده ممکن را داشته باشند، بايد اهداف و فعاليت‌هاي شرکت، وظايف آن‌ها و توقعات ويژه‌اي که از آن‌ها انتظار داريد را به‌طور شفاف با آن‌ها درميان بگذاريد. ارتباط باکيفيت با گوش دادن فعالانه آغاز مي‌شود. از ابراز مخالفت پرهيز نکنيد. محيطي راحت و آزاد براي گفتگو ايجاد کنيد. بدون دخيل کردن احساسات، صادقانه درباره هر موضوع مورد مجادله بحث کنيد. براي تلطيف مکالمه و ادامه بحث درباره مسائل ناخوشايند،‌ استفاده از عبارات و سوالاتي مانند «احساس مي‌کنم که....»، «شما چه احساسي داريد؟» بازخوردي مناسب به‌همراه دارد.

 

• جلسات متمرکز

همه جلسات بايد نتيجه داشته باشند. زمان کارمندان خود را با جلسات پيچيده هدر ندهيد. برنامه جلسه باثباتي داشته باشيد. جلسه را به‌موقع آغاز کرده و زود تمام کنيد. از همه بخواهيد که در آن شرکت کنند. اين جلسات هدفمند را در فواصل سه‌ماهه يا سالانه تشکيل دهيد: جلسات «هيات مشاوران» که درباره روش دستيابي به اهداف شرکت بحث مي‌کنند، جلسات «بررسي حوزه کسب‌وکار» براي بررسي نحوه پيشرفت واحدهاي مختلف و جلسات روزانه گروه‌هاي «دوستانه» کوچک که در آن رهبران نحوه عملکرد شرکت را با «معيارهاي کليدي» مثبت به کارمندان آموزش مي‌دهند. اين جلسات دوستانه را با تفريحات گروهي به‌پايان ببريد.

 بازاريابي متمرکز

براي اجتناب از بازاريابي بي‌فايده، مشتريان احتمالي شايسته‌اي براي محصولات و خدمات خود درنظر بگيريد. با تهاتري کردن فضاي آگهي و زمان پخش تبليغ، هزينه‌هاي تبليغات خود را کاهش دهيد. اگر اين‌کار عملي نيست، براي استفاده از بهترين قيمت‌ها مذاکره کنيد. براي اعلام پيام خود با هزينه کم، لوگو و نام شرکت خود را روي لباس‌هاي خود و کارمندان درج کنيد و در هر زمان و هر‌جايي که مي‌توانيد آن‌ها را به‌نمايش بگذاريد. «پارک کردن» نيز تکنيک ارزشمند ديگري است. «خودروهاي برند‌دار» خود را در مکان‌هاي شلوغي پارک کنيد تا افراد زيادي بتوانند پيام‌هاي تبليغاتي شما را ببينند. با محول کردن وظايف خاص روزانه به کارمندان، کاري کنيد که آن‌ها بااشتياق در بازاريابي سهيم شوند. در روزهاي اوليه تاسيس شرکت گات‌جانک، ‌مديران وظايفي مانند قرار دادن آگهي روي خودروهاي پارک‌شده، براي کارمندان بخش تبليغات خود درنظر گرفتند. در انتهاي روز هر کارمند وظايف انجام‌شده مثلا «گذاشتن 500 آگهي روي خودروهاي پارک‌شده» را گزارش مي‌داد. ناظران با ارائه فهرستي از وظايف روز بعد، به گزارشات پاسخ مي‌دادند.

 روابط عمومي متمرکز

موفقيت شما در تلاش براي معروف کردن محصولات وخدمات، به تعريف داستان‌ها براي رسانه‌ها بستگي دارد. افراد بخش روابط عمومي استخدام نکنيد. به‌جاي آن، فروشندگاني پيدا کنيد که از ارتباط با غريبه‌ها نمي‌ترسند و با امتناع و عدم‌پذيرش کنار مي‌آيند. داستان‌هاي خود را به سردبيران ندهيد، آن‌‌ها متخصص رد کردن داستان‌ها هستند. بهترين هدف‌هاي شما گزارشگران و نويسندگاني هستند که هميشه با ايده‌هاي داستاني جديد کنار مي‌آيند. زواياي احتمالي داستان‌هاي شما شامل موارد زير است: «رويکرد يا استراتژي فروش شما»، «داستان شخصي کارآفريني شما» و «داستان‌هايي درباره کارمندان خاص». داستان‌هاي خود را تلفني بازگو کنيد و از روي متن بخوانيد. براي پيگيري‌هاي بعدي از ايميل استفاده کنيد.

 بهره‌وري متمرکز

نتايج تلاش‌هاي تبليغاتي و بازاريابي خود را کنترل و ارزيابي کنيد. براي اتخاذ تصميمات آگاهانه به داده‌هاي قابل‌اطمينان احتياج داريد و اين همان زماني است که معيارها يا «شاخص‌هاي کليدي عملکرد» قدم به صحنه مي‌گذارند. افراد واحدهاي کسب‌وکار خود را موظف کنيد تا مهم‌ترين معيارها را بررسي کنند. از هر واحد يک نماينده انتخاب کنيد تا مطمئن شويد که شرکت به يک «شاخص کليدي عملکرد» خاص دست يافته است. وظيفه اين فرد بايد در ارتباط با اين موضوع باشد. براي پيگيري شاخص‌هاي کليدي عملکرد، رنگ‌‌هاي مختلفي براي داده‌هاي متفاوت درنظر بگيريد: قرمز براي اهداف از دست‌رفته، زرد براي کار نيمه‌تمام و سبز براي اهداف محقق شده. شاخص‌هاي کليدي عملکرد خود را حداقل به‌صورت هفتگي مرور کنيد و از کارمندان بخواهيد تا گزارش دوهفتگي وضعيت پروژه ارائه دهند.

پيشرفت در شرايط رکود

رکود زمان خوبي براي پيشي گرفتن از رقبايي‌ است که بسياري از آن‌ها براي تحمل مشکلات فعاليتشان را کم مي‌کنند. شما مرتکب اين اشتباه نشويد. به‌جاي آن، تيم فروش خود را گسترش دهيد. به رقبا حمله کنيد. مشترياني که سودي ندارند،‌ دير پرداخت مي‌کنند و خدمت‌رساني به آن‌ها دشوار است را رها کنيد. وقتي رقبا تزلزل پيدا مي‌کنند، ‌فرصت‌ها را از چنگ آن‌ها درآوريد. هميشه مثبت باشيد. به‌ياد داشته باشيد که در شرايط سخت، افراد قوي، قوي‌تر مي‌شوند. از پول خود محافظت کنيد. هزينه‌ها را کنترل کنيد اما بودجه بازاريابي يا تبليغات را کم نکنيد. اين‌کار مانند آن است که نفس خود را قطع کنيد. مشتريان ثروتمند را شناسايي کنيد و روش‌هايي استراتژيک براي کسب درآمد بيشتر از انجام معامله با آن‌ها طراحي کنيد.

بهره‌وري شخصي

تمرکز عميق مهم‌ترين سلاح شماست. تام پيترز نويسنده کتاب پرفروش «در جستجوي برتري» معتقد است که بايد «شيفته ماموريت» خود باشيد. حداقل يک بار در ماه «روز تمرکز»‌ داشته باشيد و در آن روز فقط به مسائل اساسي شرکت خود فکر کنيد. در آن‌روز هيچ‌کار ديگري انجام ندهيد. از چهار گام اصلي مديريت زمان استفاده کنيد: فهرستي از وظايف و فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي ‌شده خود تهيه کنيد. آن‌ها را اولويت‌بندي کنيد. پيشرفت روزانه خود را کنترل کنيد. براي يافتن روش‌هاي افزايش بهره‌وري، نتايج را تحليل کنيد. هر روز از خود بپرسيد: «5 مورد مهمي که بايد امروز انجام دهم کدامند؟» وقتي آن‌ها ‌را پيدا کرديد، انجامشان دهيد. تمرکز خود را با اين پنج روش حفظ کنيد:

1. تصور کنيد به‌جاي يک روز کاري معمولي، فقط دو ساعت وقت داريد. فقط روي وظايفي حياتي کار کنيد که در اين محدوده زماني مي‌گنجند.

2. خود را از «جنون پيام‌ها» ‌خلاص کنيد. فقط دوبار در روز ايميل‌هاي خود را کنترل کنيد.

3. فهرست اولويت‌هاي خود را به‌عنوان يک يادآوري‌کننده دائمي در معرض ديد قرار دهيد.

4. قبل از شروع کار خوراکي مختصري بخوريد. وقتي گرسنه هستيد، نمي‌توانيد تمرکز کنيد.

5. از زمان‌سنج استفاده کنيد تا به کارايي شما کمک کند.

وقتي هيات مشاوران خود را ايجاد مي‌کنيد، به‌دنبال «شرکت‌سازاني» باشيد که مي‌توانند روش‌هاي گسترش شرکت را به‌شما نشان دهند، نه وکيل‌ها و حسابداراني که بر کارهايي که نمي‌توانيد انجام دهيد، تمرکز مي‌کنند. در جستجوي کارشناسان «بازاريابي، تبليغات، منابع انساني، ائتلاف‌هاي استراتژيک، اعطاي امتياز چند واحدي يا کسب‌وکارهاي بين‌المللي» باشيد. تصوير رنگي خود را به مشاوران نشان دهيد. هر چند ماه يک‌بار با آن‌ها ملاقات کنيد. مربيان و آموزگاران کسب‌وکار نيز مي‌توانند به‌شما کمک کنند.

کسب‌وکار شما مهم است، اما زندگي شما اهميت بيشتري دارد. براي هر دو مورد، زمان بگذاريد. اول زمان خانوادگي را در تقويم خود يادداشت کنيد و هر چيز ديگري را در اطراف آن برنامه‌ريزي کنيد. اين‌کار شامل اختصاص پيشاپيش زمان براي گذران تعطيلات، بازي با بچه‌ها و رفتن به کنسرت است. از استرس اجتناب کنيد. مودب باشيد. هوشمندانه از زمان استفاده کنيد. مشکلات کاري خود را به خانه نبريد. ورزش کنيد، حتي اگر نرمش در اتاق هتل باشد. «سخت کار کنيد،‌ سخت بازي کنيد.» شب‌ها و آخر هفته‌ها را استراحت کنيد تا باتري بدنتان دوباره شارژ شود.

برچسب ها :افزايش فروش ، بازاريابي ، روش هاي فروش،استراتژي هاي فروش موفق،وظايف مدير فروش،برنامه ريزي فروش?

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،