خط مشي هاي بازاريابي| برنامه ريزي استراتژيک| تعيين اهداف شرکت|مدل برنامه ريزي سازمان|اصول بازاريابي| برنامه ريزي بازاريابي | تجزيه و تحليل سيستمها |حفظ و بقاي سازمان |شيوه برنامه ريزي از پايين به بالا | خط مشي هاي بازاريابي| برنامه ريزي استراتژيک| تعيين اهداف شرکت| تعيين رسالت شرکت | اهداف بازاريابی

اصول بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي

مديريت سيستم مي تواند با توجه به شرايط مختلف به شيوه هاي گوناگوني براي هدايت سازمان مربوطه برنامه ريزي کند.گاهي اوقات مدل تصميم گيري مديران سيستم ، مدل برنامه ريزي از بالا به پايين است، در اين شيوه مديريت سطح بالا ، اهداف و برنامه ها را براي کليه مديران سطوح پايين تعيين ميکنند و کارکنان ترچيح مي دهند از بالا هدايت شوند.

ايراد بزرگ اين روش در آن است که کارکنان مربوطه مسئوليت پذير نيستند و  خلاقيتهاي موجود در افراد عملا شکوفا نميشود در نتيجه سيستم پويايي لازم را نخواهد داشت و لذا براي آسيب شناسي آن نياز به کالبد شکافي توسط کارشناسان تجزيه و تحليل سيستمها و روشها ميباشد تا نسخه مفيد فايده براي هر سازمان با توجه به کاستيهاي آن تجويز گردد و نيروهاي موجود در سيستم با تعامل لازم سعي در حفظ و بقاي سازمان داشته باشند و سيستم را به تعادل يرسانند.نکته اساسي در مورد اين موضوع لزوم واکاوي مستمر سيستم توسط کارشناسان فن ميباشد چرا که با توجه به دنياي پيچيده موجود پيرامون ما که هر لحظه شاهد بروز تغييرات شگرفي بوده و متغيرهاي جديدي وارد اين سيستم ميشود نباز به نگاه موشکافانه از منظر اقتصاد کلان ،اقتصاد خرد و علوم اجتماعي مرتبط با آن را مي طلبد.

گاهي اوقات مديران، شيوه برنامه ريزي از پايين به بالا را به کار مي گيرند،در اين شيوه واحد هاي مختلف سازماني ،اهداف و برنامه هاي خود را تعيين کرده و سپس جهت تاييد به مديريت سطح بالا ارائه مي دهند.لازم به ذکر است که در اين روش کارکنان مسئوليت پذيرند و به دليل مشارکت در برنامه ريزي با خلاقيت وتعهد بيشتري به وظايف خود ميپردارند.شيوه سوم با تعيين اهداف از بالا و برنامه ريزي از پايين هدايت مي شود،در اين شيوه مديران سطح بالا با توجه به نيازها و فرصتهاي شرکت ،اهداف کلي ساليانه را تعيين کرده و سپس واحدهاي مختلف با تهيه برنامه ،شرکت را در نيل به اهداف خود ياري مي کنند،لازم به ذکر است که اين برنامه ها پس از تاييد مديران سطح بالا به اجرا در مي آ يد.

با عنايت به شيوه هاي مختلف برنامه ريزي ما شاهد انواع برنامه ريزيها ضمن توجه به مدت زمان برنامه ميباشيم.در برنامه ساليانه وضعيت اهداف ،خط مشي ها،برنامه هاي اجرايي ، بودجه و کنترلهاي برنامه فعاليتهاي بازاريابي به شکل سالانه تشريح مي شود.در برنامه بلند مدت ،عوامل و نيروهاييکه انتظار مي رود ظرف چند سال آينده وضعيت سازمان را تحت تاثير قرار دهند، تشريح ميگردد.

اين برنامه اهداف بلند مدت و خط مشي هاي اصلي بازاريابي جهت دستيابي به  اهداف و منابع مورد نياز را در بر داردو همه ساله مورد تجديد نظر قرار گرفته و به روز مي شوند.برنامه ريزي استراتژيک جهت هماهنگي و حفظ يک حالت مطلوب بين اهداف و تواناييهاي يک سازمان و فرصتهاي در حال تغيير بازار بوده و وظايف،اهداف و خط مشي هاي شرکت را بطور منطقي هماهنگ ميکند.براين اساس برنامه بازاريابي براي هر يک از محصولات در سطوح مختلف بازار مورد نظر قرار گرفته و همراه با يک برنامه تفصيلي براي استفاده از فرصتهاي خاص بازاريابي، برنامه هاي استراتژيک شرکت را پشتيباني ميکند.مراحل مختلف يک برنامه ريزي استراتژيک عبارتند از:تعيين رسالت شرکت ،تعيين اهداف شرکت،تعيين ترکيب فعاليتهاي شرکت وبرنامه ريزي خط مشي هاي بازاريابي.

در تعيين رسالت شرکت ، مديران بايد با شرح اهداف سازمان ،وظيفه اي که در محيط بيرون از سازمان بايد  انجام گيرد براي کليه افراد سازمان مشخص نموده و کار را بر حسب تامين نيازهاي اساسي مشتري تعريف کنند.رسالت شرکت بايد واقع گرايانه و صريح باشد و به نوعي اهداف شرکت را بر حسب انواع بازارها ، مصرف کنندگان ، کارکنان و سهامداران تعريف کرده و معيارهاي اخلاقي و مسئوليت اجتماعي شرکت را در محيط بازاريابي بررسي نمايد

 . اهداف شرکت شامل اهداف حرفه اي ، اهداف بازاريابي و خط مشي بازاريابي ميباشد،يک هدف حرفه اي مي تواند تحقيق براي توليد محصول جديد و يا بهبود سود آوري بوده ولذا اهداف بازاريابي ، افزايش فروش ، کاهش هزينه ها ،افزايش سهم بازارهاي داخلي و ورود به بازارهاي خارجي مي باشند.در مورد خط مشي هاي بازاريابي ميتوان جهت افزايش و تسهيل دسترسي مصرف کنندگان به کالابا انجام تبليغات پيشبردي براي ترويج آن کالا اقدام کرده و براي ورود به بازار هاي جديد خارجي نيز فيمت فروش را کاهش داد.ترکيب فعاليتهاي يک شرکت عبارت است از مجموعه اي از فعاليتها و محصولاتي که شرکت را تشکيل مي دهند و بهترين وضعيت، ترکيبي است که نقاط قوت و ضعف شرکت را با فرصتهاي محيطي همساز نمايد.در اين زمينه شرکت بايد ترکيب فعاليتهاي جاري را تجزيه و تحليل و ارزيابي نموده و نسبت به افزايش ،کاهش و يا حذف منابع ،تصميم گيري درستي اتخاذ کند و خط مشي هاي لازم براي فعاليتهاي جديد را تدوين نمايد.واحد فعاليت استراتژيک(SBU:Strategic Business Unit)واحدي از شرکت است که داراي رسالت و هدف جداگانه مي باشدو لذا مستقل از ساير فعاليتهاي شرکت قابل برنامه ريزي است و مي تواند فسمتي از يک شرکت ،خط توليد و يا يک کالاي توليدي باشد.هدف برنامه ريزي استراتژيک يافتن راههايي است که امکان استفاده شرکت را از نقاط قوت خود براي بهره برداري فرصتهاي جذاب محيط ميسر گرداندو لذا واحدهاي فعاليت استراتژيک يکي از جنبه جذابيت بازار و ديگري از جنبه توانمندي به روشهاي گوناگون مانند روش ماتريس سهم نسبي بر اساس نرخ رشد ارزيابي مي شوند.در اين روش براي بررسي جذابيت بازار از استراتژيهاي متفاوتي براي حفظ سهم بازار استفاده شده و بر اساس آن ميزان سرمايه گذاري براي هر محصول يا صنعت را مشخص مي کنند.اين مهم با بررسي سهم بازار و ميزان نرخ رشد هر کالا تعيين شده و بر اين اساس خط مشي واحد فعاليت استراتژيک را تدوين مي کنند.در روش ديگر شبکه برنامه ريزي فعاليت استراتژيک از شاخصهايي که در برگيرنده اندازه بازار ، رشد بازار،سودآوري صنعت،ميزان رقابت ودوره اي بودن تقاضا با توجه به فصول مختلف خريد و ساختار هزينه اي صنعت استفاده مي شود که بر اساس درجه اهميت هر يک ترکيب و طبقه بندي ميگردد.

برچسب هااصول بازاريابي ، برنامه ريزي بازاريابي ، تجزيه و تحليل سيستمها ، حفظ و بقاي سازمان ،شيوه برنامه ريزي از پايين به بالا  ، خط مشي هاي بازاريابي ، برنامه ريزي استراتژيک ، تعيين اهداف شرکت ، تعيين رسالت شرکت ، اهداف بازاريابي? :

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،