خط توليد پنجره دو جداره UPVC|ماشين آلات ساخت درب و پنجره دو جداره UPVC|دستگاههاي مونتاژ درب و پنجره دو جداره UPVC|خط توليد در و پنجره UPVC|خط مونتاژ در و پنجره UPVC|خط توليد پروفيل UPVC |خط توليد شيشه دو جداره| ماشين آلات ساخت شيشه دو جداره|ماشين آلات توليد شيشه دو جداره|پروفيل UPVC

مزاياي پنجره‌هاي دو جداره UPVC چيست

در و پنجره هاي Upvc طي ساليان اخير يکي از رايج ترين و پرآوازه ترين انواع پنجره بوده اند و در کمتر از يک دهه حضور فعال در ايران گوي سبقت را از ساير انواع در و پنجره ربوده اند. آشکار است که اين ميزان از محبوبيت و تقاضاي بازار به دليل مزاياي متعددي است که اين پنجره ها دارند.

?) دوام و استحکام بالا: در و پنجره هاي Upvc از لحاظ استحکام، محصولي قابل اطمينان هستند و علي رغم تفاوت هاي ظاهري آن با انواع فلزي، ثبات و دوام بسيار بالايي دارند. البته اين دوام و استحکام ارتباط مستقيم با نوع مواد اوليه و اجزاء تشکيل دهنده در و پنجره ها دارد.

?) ثبات رنگ: يکي از اجزاء تشکيل دهنده اين نوع پنجره ها پروفيل هاي Upvc است که به رنگ سفيد توليد مي شوند و ميزان سفيدي و ثبات و عدم تغيير آن، رابطه مستقيم با کيفيت و ميزان هر يک از ترکيبات به کار رفته در فرمولاسيون پروفيل هاي Upvc دارد.

?) تنوع رنگي نامحدود: تنوع رنگي در پنجره هاي Upvc به واسطه دو فرآيند کاملا متفاوت صورت مي پذيرد و هر دو روش نيز از لحاظ کيفي و مهمتر از آن استاندارد پذيرفته شده و قابل قبول است.

? پروفيل هاي لمينيت: پروفيل هايي هستند که فويل هاي رنگي در فرآيندي خاص و به واسطه ماشين آلات مربوط به اين کار روي آنها به شکلي جدايي ناپذير چسبانده مي شوند و از اين طريق امکان توليد رنگ هاي مختلفي از پنجره فراهم مي شود. يکي از شاخص ترين مزاياي لمينيت کردن پروفيل ها، امکان پياده سازي طرح هاي مختلف روي پروفيل هاست که از بين تمامي طرح هاي موجود در دنيا چند طرح مختلف چوب مانند گردويي، بلوطي و ماهاگوني و در بين رنگ ها نيز نوک مدادي و نقره اي پر مصرف ترين انواع پروفيل هاي لمينيت در ايران هستند.

? پروفيل هاي رنگ آميزي شده: در ابتدا بايد توجه داشت که هنوز هيچ يک از استانداردهاي معتبر در دنيا توليد پروفيل هاي رنگي را مجاز نکرده و پروفيل هاي Upvc هنگام توليد مي بايد به رنگ سفيد براي مصرف معمول و قهوه اي براي لمينيت کردن پروفيل توليد شوند؛ پروفيل هاي به کار رفته در ساختار پنجره، تنها از طريق رنگ آميزي به رنگ دلخواه مصرف کننده در مي آيند. در رابطه با پروفيل هاي رنگ آميزي شده بايد توجه داشت که رنگ مورد استفاده، رنگ ويژه پروفيل هاي Upvc است و از تکنولوژي خاصي بهره مي برد؛ به گونه اي که پنجره هاي Upvc رنگي استاندارد به هيچ وجه در طي ساليان دراز تغيير رنگ نمي دهند. خصوصيت ديگر رنگ هاي استاندارد، ضد خط و خش بودن آنهاست و در عين حال عدم محدوديت در انتخاب رنگ دلخواه و امکان اجراي طيف وسيع ??ميليون رنگ موجب شده تا اين روش به نسبت روش لمينيت کردن پروفيل ها از محبوبيت بيشتري برخوردار باشد.

?) عايق بندي: در واقع مهمترين عامل پديد آمدن نسل جديد پنجره ها و به طور کلي بسياري از مصالح ساختماني در عصر حاضر، قابليت آنها در عايق بندي فضاهاست و مي توان اينطور بيان کرد که در طيف وسيعي از مصالح ساختماني مورد استفاده در سقف، کف، ديوار و به خصوص در و پنجره ها، تاثير هر يک در ميزان عايق بندي فضا، ملاک ارزش گذاري و تعيين سطح کيفي آنها است.

ميزان عايق بنديدر و پنجره هاي Upvc تابعي از عوامل مختلف مانند شيشه، پروفيل، يراق آلات، نصب، فرايند توليد و مونتاژ، ماشين آلات مورد استفاده در خط توليد و ميزان دقت آنها، پروفيل هاي گالوانيزه به کار رفته در درون پنجره و ميزان مهارت پرسنل شاغل در بخش توليد است که در صورت قرارگيري اين عوامل به نحوي درست و مناسب در کنار يکديگر، محصول به وجود آمده از کيفيتي مطلوب و کارکردي مقبول برخوردار خواهد بود.

?) امکان استفاده از شيشه هاي چندجداره: يکي از مهمترين اجزاء پنجره، شيشه آن است و به موازي پيشرفت هاي صورت گرفته در اين صنعت، فرايند توليد شيشه هاي چند جداره نيز دست خوش تحولات چشم گيري شده است. البته از ورود شيشه هاي دوجداره به بازار ساخت و ساز کشور چند دهه گذشته اما به غير از مواردي محدود، اکثر شيشه هاي دوجداره توليدي در دهه هاي گذشته از استانداردهاي لازم برخوردار نبودند و صرفا نام شيشه دو جداره را يدک مي کشيدند، اما خوشبختانه در سال هاي اخير شرکت هاي بسياري پا به عرصه اين صنعت گذاشته اند که امکانات مطلوبي براي توليد شيشه هاي چند جداره دارند.

شيشه هاي چند جداره، از لحاظ ميزان عايق بندي بر اساس ضخامت هر جدار، فاصله مابين هر جدار، تعداد جدارهاي به کار رفته، کيفيت مواد اوليه مورد استفاده در توليد مانند چسب ها و رطوبت گيرها، خط توليد و کيفيت ماشين آلات موجود در آن ارزش گذاري مي شوند؛ اما به زباني ساده تر، همانطور که از نام هر يک پيداست، هر چه ضخامت شيشه بيشتر و تعداد جدارها بالاتر باشد عايق بندي شيشه بيشتر خواهد بود.

?) افزايش ضريب امنيتي: در نسل قديم پنجره ها، تدبير خاصي جهت افزايش ضريب امنيتي پنجره انديشيده نشده بود و تنها مکانيزم موجود درآنها چفتي بود که موجب بسته نگه داشتن پنجره مي شد و با کمال تاسف شايد بيش از ?? درصد منازل در حال حاضر نيز از چنين در و پنجره هايي بهره مي برند. اما در و پنجره هاي Upvc به دليل طراحي خاص پروفيل ها و تنوع بسيار بالاي يراق آلات، توليد کننده و خريدار با توجه به کارآيي هريک از پنجره هاي مورد نظر خود، امکان بهره گيري از طيف وسيعي از انواع يراق آلات متنوع با کاربردهاي متفاوت را دارند. همچنين توليد کنندگان يراق آلات نيز براي ارايه محصول خود به بازار ملزم به رعايت استانداردهاي بسيار سختگيرانه اي هستند تا از اين طريق در ها و پنجره ها در برخي موارد خاص غيرقابل نفوذ و در برخي ديگر حتي به وسيله ابزار نيز قابليت نفوذي زمان بر و طاقت فرسا داشته باشند.

?) تنوع بسيار بالا در بازشو ها: يراق آلات مورد استفاده دردر و پنجره هاي Upvc علاوه بر ضريب امنيتي بالا، مزاياي ديگري نيز دارند که از مهم ترين آنها امکان بهره گيري از تنوع بسيار بالا در بازشوها است. در واقع هنگام طراحي و ساخت پروفيل ها و يراق آلات در و پنجره هاي Upvc پيش بيني استفاده از هر نوع بازشو که به ذهن بشر خطور کند و احتمال نياز به آن حتي در موارد معدود شده است. به عنوان مثال، در صورتي که در فضايي نياز به اجراي پنجره اي به عرض ? متر و ارتفاع ? متر باشد و از طرف ديگر خريدار بخواهد پنجره اش فقط دو لنگه داشته باشد، در حالت معمول و به واسطه مواد اوليه مورد استفاده در پنجره هاي قديمي امکان ساخت چنين پنجره اي وجود نداشت، اما در پنجره هاي upvc به واسطه استفاده از پروفيل و يراق ويژه چنين پنجره هايي (ليفت & اسلايد) امکان ساخت چنين در يا پنجره اي با عرض لنگه ? متر وجود دارد. يا در صورتي که همين پنجره ? متري روبه روي منظره اي زيبا يا بالکني بزرگ واقع شده باشد مي توان از يراقي استفاده کرد که کل بازشوها به سمت يک طرف جمع شده و تمام دهنه ? متري باز شود (فولد & اسلايد)

?) امکان استفاده از يراق آلات الکترونيکي: از ديگر مزاياي اين نوع در و پنجره ها، امکان استفاده از تجهيزات الکترونيکي و کنترلرهاي برقي يا حتي ريموتي است. بيشترين کاربرد اين يراق آلات در مواقعي است که کاربر از تمکن مالي بالايي برخوردار باشد و به دنبال روش ها و امکاناتي است که با کمترين تلاش به امور روزمره خود رسيدگي کند و در حالي که به تماشاي تلويزيون مشغول است بتواند با يک ريموت پنجره هاي خانه را باز و بسته کند. البته از ديگر امکانات اين نوع يراق آلات، قابليت اتصال در و پنجره ها به سيستم اتوماسيون خانه يا حتي به سيستم مديريت هوشمند ساختمان است.

?) امکان ساخت و اجراي همه اشکال هندسي بدون محدوديت: يکي از شاخص ترين خصوصيات پروفيل هاي  Upvc قابليت شکل پذيري و امکان ساخت اشکال هندسي با تنوع نامحدود است. مکانيزم عمل نيز به طور کلي به اين صورت است که پروفيل جهت تغيير شکل در دستگاه مخصوص اين کار در دمايي حدود ??? درجه سانتي گراد در مدت زمان هاي مختلف (بسته به نوع پروفيل بين ?? تا ?? دقيقه) نگهداري مي شود تا شرايط لارم جهت شکل دهي به پروفيل فراهم آيد.

??) قابليت بازسازي و تعويض پنجره هاي قديمي : يکي از امکانات بسيار کارآمد پنجره هاي upvc قابليت جايگزيني روي پنجره هاي قديمي آهني، آلومينيومي و چوبي است، به گونه اي که بدون نياز به بنايي، هيچ گونه اثري از آثار پنجره قديمي نمي ماند و در عين حال به واسطه يک عمليات اجرايي مهندسي و اصولي، هماهنگي لازم با نماي ساختمان و ساير واحدهايي که نسبت به تعويض اقدام نکرده اند برقرار مي شود.

برچسب ها :خط توليد در و پنجره UPVC ، خط مونتاژ در و پنجره UPVC ، خط توليد پروفيل UPVC  ، خط توليد شيشه دو جداره ، ماشين آلات ساخت شيشه دو جداره ، ماشين آلات توليد شيشه دو جداره ، پروفيل UPVC،خط توليد پنجره دو جداره UPVC|ماشين آلات ساخت درب و پنجره دو جداره UPVC|دستگاههاي مونتاژ درب و پنجره دو جداره UPV