اطلاعات اصلي معرفي محصول مالکيت محصول

معرفي محصول

• چنانچه مشتري احتمالي بتواند از راه اين معرفي به اطلاعات مهم و ضروري در خصوص محصول دست يابد.

• مشتري احتمالي به سطح مناسبي از آگاهي در ارتباط با محصول برسد به طوري که به مرحل? انتخاب و رسيدن به پاسخ بله يا خير برسد.

• مشتري احتمالي نسبت به محصول و توجيه سودآور بودن آن و ارزشهاي به دست آمده از طريق مالکيت محصول براي خودش ، کنجکاو و مطمئن شود.

• مشتري احتمالي نسبت به احتمال برخورداري محصول داراي احساسي خوب گردد.

• مشتري احتمالي يا به يک مشتري حتمي تبديل شود و يا به يک فرد غير مشتري آگاه. در اين صورت مي توانيم بگوييم محصول به صورتي مناسب و مؤثر صورت پذيرفته است.

 

اگر براي معرفي محصول به صورت حضوري در کنار مشتري احتمالي قرار مي گيريد، به نکات مهم زير توجه نماييد:

• خلاصه و مفيد سخن گفتن در همه جا خوب است و در طي معرفي مناسب، يک قانون به شمار مي رود.

• براي معرفي مناسب، ابتدا اطلاعات اصلي، مفيد و خلاصه شده را به مشتري احتمالي بدهيد و ارائه اطلاعات بيشتر و تکميلي تر را به پاسخهايي که در جواب پرسشهاي مشتري احتمالي مي دهيد، مؤکول نماييد.

• سعي کنيد سؤالات و دغدغه هاي احتمالي مشتري در ارتباط با محصول را از قبل پيش بيني نماييد و براي آنها به راه حلهايي برسيد.

• مانند يک ربات عمل نکنيد. در جريان معرفي محصول خلاقيت داشته باشيد، با انرژي رفتار کنيد و براي خودتان يک سبک مختص به خودتان طراحي کنيد.

• دربار? محصول به هيچ وجه اغراق نکنيد.

• محصول و سازمان خود را بدون عيب جلوه ندهيد ولي محصول و سازمان خود را به عالي ترين شکل ممکن و با دلايل قابل فهم معرفي کنيد.

• در هنگام معرفي محصول به لحاظ شخصيتي، اجتماعي و فرهنگي هم قد مشتري احتمالي تان شويد.

• معرفي محصول را برنامه ريزي کنيد و آن را به چند مرحل? کوتاه مدت و زمان بندي شده تقسيم کنيد. اين برنامه را هرچه بيشتر و بيشتر تمرين کنيد.

• يادتان باشد که مشتريان متعدد تيپهاي شخصيتي متعددي دارند، بنابراين سعي نکنيد يک الگوي تمرين شده را براي هم? افراد به صورت يکسان بکار ببريد.

• معرفي مؤثر کار سخت و پيچيده اي نيست. گاهي تنها با نشان دادن يک کاتالوگ ساده و بدون بيان حرف خاصي مي توانيد قرارداد سفارش را ببنديد.

• باهوش عمل کنيد و در هر شرايطي به تناسب اقتضائات آن شرايط رفتار کنيد.

• در جريان يک معرفي، همواره به حرکات طرف مقابل توجه کنيد و به آنها اهميت بدهيد. همواره افرادي که در مقابل ما ايستاده اند به ما خواهند گفت که چگونه با آنها برخورد کنيم. تنها کافي است که کمي زبان کناي? آنها را بلد باشيم.

• اعتماد به نفس بيشتر باعث مي شود که معرفي تان بهتر و مؤثرتر باشد. يادتان باشد که بيشتر محدوديتهاي ما ذهني هستند.

برچسب ها :اطلاعات اصلي| معرفي محصول|مالکيت محصول