• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

دستگاه شستشوي انواع شيشه

دستگاه شستشوي انواع شيشه
  • دستگاه شستشوي انواع شيشه
دستگاه شستشوي انواع شيشه
Washing machine for glass types
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : دستگاه شستشوي انواع شيشه
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات : Washing machine for glass types
مشخصات فنی
محصول تولیدی

دستگاه شستشوي شيشه | شستشوي انواع شيشه| خط توليد شيشه دو جداره |ماشين آلات توليد شيشه

 

انواع و خصوصيات شيشه دوجداره

سيستم شيشه دو جداره شامل دو يا چند لايه شيشه که به طور موازي در فواصل مساوي از يکديگر قرار گرفته اند و توسط اسپيسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند . در فضاي بين شيشه ها هوا يا گازهاي خاص بدون رطوبت ( آرگون يا کريپتون ) با فشاري تقريباً مساوي با هواي بيرون وجود دارد . در شيشه دو جداره غالباً از اسپيسرهاي آلومينيمي استفاده مي شود که درون اسپيسر را با ماده رطوبت گير پر مي کنند که اين ماده سبب جذب رطوبت هواي مابين دو شيشه مي گردد و توسط مواد درزگير مناسب ، کاملاً آب بندي شده است . در صورت استفاده از  شيشه دو جداره و پنجره هاي عايق مي توان در ازاي هر مترمربع V به ميزان ?? مترمکعب گاز در سال صرفه جويي کرد . علاوه بر کاهش مصرف انرژي و سر و صدا ، محيط زيست پاکيزه تري نيز خواهيم داشت .

 

خصوصيات شيشه دوجداره:

کاهش اتلاف انرژي

کاهش آلودگيهاي صوتي

جلوگيري از نم زدگي شيشه

ايمني بيشتر نسبت به پنجره هاي تک جداره

 

انواع شيشه دوجداره :

- ساده : اين نوع شيشه دوجداره از دو جداره شيشه فلوت ساده تشکيل شده است .

- رنگي : اين نوع شيشه دوجداره از يک جداره رنگي و يک جداره ساده تشکيل شده است .

- رفلکس : اين نوع شيشه دوجداره از يک جداره ساده و يک جداره شيشه رفلکس ساخته مي شود که جداره شيشه رفلکس بايد به طرف بيرون قرار گيرد . شيشه هاي رفلکس از عبور نور شديد خورشيد به شدت جلوگيري مي کنند ولي ايراد آنها اين است که داخل ساختمان را تاريک کرده و در شب داخل ساختمان نمايان است .

سکوريت : شيشه هاي سکوريت براي محل هاي پرخطر و پر تردد در نظر گرفته مي شود . شيشه سکوريت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ايجاد تيکه هاي بزرگ و خطرناک شيشه نمي گردد .شيشه هاي جانبي خودروها از نوع سکوريت است .

  • لمينت : شيشه هاي لمينت معمولاً در کارخانه توليد شيشه از دو جداره شيشه ساده به ضخامت ? ميلي متر و يک لايه رزين در وسط آنها تشکيل شده است . شيشه لمينت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر مي دارد . شيشه هاي جلو و عقب خودروها از نوع لمينت است .

 

آناليز شيشه تک جداره ، دو جداره و سه جداره

عايق صدا و کاهش آلودگي صوتي

امروزه آلودگي صوتي از سوي محافل دست اندرکار مانند ساير آلودگي ها نظير آلودگي هوا مورد توجه قرار گرفته و استفاده از شيشه دو جداره از مهمترين روش هاي کاهش اين آلودگي به ويژه در شهرهاي بزرگ به شمار مي رود.

استفاده از شيشه دو جداره، سطح صدا را بين 20 الي 35 دسيبل کاهش مي دهد.متوسط شدت سر و صدا در محيط هاي معمولي زندگي در شهرها در حدود 60 الي 70 دسيبل مي باشد. از لحاظ علمي صدا با شدت 60 دسيبل به عنوان صداي مزاحم و با شدت 90 دسيبل مضر براي سيستم شنوايي و با شدت 120 دسيبل بالاتر از آستانه تحمل بوده که خطرناک تلقي مي گردد. استاندارد صداهاي مطلوب در مکانهاي مختلف به شرح ذيل است:

 

عايق حرارتي و برودتي

افزايش چشمگير قيمت انرژي در سالهاي اخير موجب گرديده است دست اندرکاران صنعت ساختمان به روش هاي کاهش اتلاف انرژي از سطوح خارجي ساختمان رو آورند. پنجره و شيشه هاي ساختمان مهمترين بخش هدر دهنده انرژي به شمار مي روند و استفاده از  شيشه دو جداره به ميزان قابل توجهي در کاهش اتلاف انرژي موثر است و در حد محسوسي هزينه هاي حرارتي و برودتي راکاهش مي دهد. براساس اطلاعات استفاده از  شيشه دو جداره در ساختمان موجب کاهش مصرف انرژي به ميزان 14% مي گردد. محاسبات فني حاکي از آن است که استفاده از  شيشه دو جداره در ساختمانها تا 30% کاهش پره هاي رادياتور را به همراه خواهد داشت.

 

افزايش ايمني  شيشه دو جداره

 شيشه دو جداره به ميزان قابل توجهي از شيشه هاي تک جداره در مقابل ضربه مقاومتر بوده و به هنگام شکستن، ديرتر فرو مي ريزد.

 

ماشين آلات توليد شيشه دو جداره و سه جداره :

دستگاه برداشت ، برش و جدا ساز اتوماتيک شيشه

دستگاه شستشو تمام اتوماتيک شيشه

دستگاه پرس شيشه دو جداره به روش پانلي تمام اتوماتيک

دستگاه برش اسپيسر

دستگاه بوتيل زن Butyl

دستگاه تزريق چسب پولي سولفايد

دستگاه تزريق تمام اتوماتيک گاز عايق بي اثر

 

فرايند توليد شيشه دو جداره

 فرايند توليد شيشه دو جداره :

در ابتدا جامهاي شيشه بوسيله دستگاه حمل بر روي رکهاي دستگاه حمل اتوماتيک قرار گرفته و به تعدادي که اپراتور مشخص مي کند به ميز برش اتوماتيک انتقال مي يابد . سپس اندازه شيشه هاي مورد نظر توسط نرم افزار بهينه سازي جهت به حداقل رساندن ضايعات توسط دستگاه طراحي و سپس برش داده مي شود. شيشه ها پس از جداسازي به خط توليد شيشه دو جداره منتقل مي شود ابتدا شيشه ها با آب سختي گيري شده بطور کامل شسته شده و پس از کنترل کيفي به مرحله بعدي منتقل مي گردد.

به موازات مراحل مذکور فريم هاي ما بين دو جدار (Spacer) توسط دستگاه خم کن  (Bending)بر اساس اندازه شيشه خم و برش داده ميشود و داخل فريم از مواد رطوبت گير پر مي شود. سپس دو لبه فريم توسط دستگاه بوتيل چسب زده مي شود که بمنظور درزگيري و قرار گرفتن اسپيسر مابين دو شيشه و چسبيدن آنها به يکديگر  مي باشد. فريم ها جهت نصب روي شيشه انتقال مي يابد  شيشه ها پس از نصب فريم به دستگاه پرس منتقل مي شود و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتيک به داخل شيشه دو جداره تزريق مي شود سپس توسط روبات محيط  شيشه دو جداره با چسب پلي سولفيد به منظور درزبندي ثانويه پر مي شود.

 

استاندارد  توليد شيشه دو جداره :

 توليد شيشه دو جداره با توجه به شرايط موجود و نيازهاي جامعه طبق استاندارد ملي ايران صورت ميگيرد . در تدوين اين استاندارد تا حد امکان استانداردهاي کشورهاي صنعتي پيشرفته و بين المللي لحاظ شده است .هدف از اين استاندارد تعيين روش هاي آزمون ،  شيشه دو جداره به منظور بررسي و حصول اطمينان از کيفيت آنها مي باشد .

حد اقل تعداد نمونه ها بايد 20 عدد از يک محصول باشد .

کليه نمونه ها بايد حداقل به مدت 2 هفته در محيط آزمايشگاهي با دماي °c2±23 به صورت عمودي قرار گرفته باشند

عيت ظاهري آزمونه ها از لحاظ عدم وجود هرگونه خرابي ويا ترک خوردگي بررسي شود .

 

 آزمونهاي استاندارد  شيشه دو جداره :

1- آزمون تعيين نقطه برفک

2- آزمون پايداري در برابر محيط هايي با رطوبت بالا

3- آزمون چرخه هاي آب و هوايي تسريع شده

4- آزمون مه گرفتگي

5- آزمون تعيين ضخامت محفظه هوا

6- آزمون تعيين ضخامت قطعه  شيشه دو جداره

7- آزمون تعيين ابعاد  شيشه دو جداره

 

برچسب ها : شيشه دو جداره، توليد شيشه دو جداره،،Spacer،Bending فرايند توليد شيشه دو جدارهماشين آلات توليد شيشه دو جداره و سه جداره،دستگاه تزريق چسب پولي سولفايد،دستگاه شستشو تمام اتوماتيک شيشه،برش و جدا ساز اتوماتيک شيشه،سيستم شيشه دو جداره،دستگاه برش اسپيسر،

.

شرایط فروش

دستگاه شستشوي شيشه | شستشوي انواع شيشه| خط توليد شيشه دو جداره |ماشين آلات توليد شيشه

 

شيشه هاي دوجداره

 

استفاده از شيشه هاي دوجداره علاوه بر کاهش هزينه هاي سوخت و کاهش آلودگي صوتي تا ميزان 40 دي سي بل بعنوان يک عايق حرارتي- برودتي، فضايي آرام و مناسب را جهت زندگي فراهم مي آورد.

بهره گرفتن از شيشه هاي دو يا سه جداره يکي از بهترين روش هاي پيشگيري از اتلاف انرژي است که اثر بخشي آن به تائيد محققان کاهش مصرف انرژي رسيده و مطالعات عميق سازمانهاي ذيربط(در ايران سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در کشور) بر اثربخشي آن تاکيد نموده اند. تاثير شيشه هاي دو و سه جداره در جلوگيري از انتقال صوت و حرارت در حدي ميباشد که واحدهاي توليدي متعددي در سراسر جهان به توليد اين نوع شيشه اهتمام مي ورزند.

 

خصوصيات و ويژگي هاي شيشه هاي دوجداره :

عايق حرارتي

فاصله بين دو لايه شيشه ، نوع هوا يا گاز مياني و ضخامت لايه هاي داخلي و خارجي شيشه بستگي دارد اين امر باعث صرفه جويي در ميزان مصرف انرژي به مقدار 40% و کاهش آلودگي صوتي به ميزان 35-30 دسي بل(db) خواهد شد.

عايق صوتي

آلودگي صوتي اطراف ما، امروزه بخشي از زندگي ما محسوب مي شود و اثرات نامطلوب اين پديده در سلامتي روح و روان افراد جامعه و رفتار آنان بر هيچ کس پوشيده نيست.

با تعيين فاصله مناسب بين دو لايه شيشه و تزريق گاز آرگون به داخل آن قادر خواهيم بود تا شدت آلودگي صوتي فضاي داخل ساختمان را به رقمي معادل 40-20 دسي بل (db) کاهش داده و فضاي آرام و مناسب جهت زندگي فراهم آوريم.

 

تنوع در ارائه شيشه :

با توجه به فضاي داخلي دو لايه شيشه، امکان نصب پروفيل هاي دکوراتيو(Gorgian bar) به صورت مشبک و يا ايجاد کادر با طرح هاي مختلف جهت زيبايي وجود دارد. علاوه بر آن با نصب روکش هاي خاص پي وي سي بر سطح لايه بيروني شيشه، اين امکان را براي مشتري فراهم مي آورد که بتوانند فرمهاي حاشيه اي متناسب با سليقه خود را طراحي نمايد،اغلب شيشه هاي دوجداره مورد استفاده در ساختمانهاي مسکوني از نوع فلوت بي رنگ مي باشد ولي با توجه به سليقه و انتخاب مشتري مي توان امکان توليد شيشه هاي دوجداره با جداره خارجي 6 ميليمتر در انواع رنگهاي متنوع،ساده و رفلکس،لمينيت،سکوريت،سيم دار،ضد گلوله و LOW-E جهت ساختمانهاي دولتي و يا مجتمع هاي تجاري ،اداري ،مسکوني و بيمارستاني را فراهم آورد. از آنجايي که شيشه به تنهايي قادر به هدايت گرما و سرما بين دومحيط داخلي و خارجي مي باشد بنابراين پنجره ها در هر ساختمان قويترين نقاط انتقال دهنده هوا به محيط داخلي محسوب مي گردند.مشکلي که امروزه مهندسين معمار در طراحي و اجراي واحدهاي ساختمان با آن مواجه اند حفظ گرماي محيط داخلي ساختمان در زمستان و سرما و برودت فضاي داخل در تابستان مي باشد. اين امر ضمن فراهم نمودن آسايش و آرامش ساکنين داخلي امکان صرفه جويي در مصرف انرژي را نيز به دنبال دارد. به همين منظور در معماري مدرن استفاده از پنجره هاي عايق و نصب شيشه هاي دوجداره برروي آن توصيه مي گردد.

با توجه به پايين بودن ضريب انتقال حرارت درشيشه هاي دوجداره استاندارد،ميزان انتقال گرما و برودت کاهش يافته و باعث صرفه جويي در مصرف انرژي جهت تامين سرمايش و يا گرمايش محيط داخل ساختمان مي گردد.

 

برچسب ها : شيشه دو جداره، توليد شيشه دو جداره،،Spacer،Bending فرايند توليد شيشه دو جدارهماشين آلات توليد شيشه دو جداره و سه جداره،دستگاه تزريق چسب پولي سولفايد،دستگاه شستشو تمام اتوماتيک شيشه،برش و جدا ساز اتوماتيک شيشه،سيستم شيشه دو جداره،دستگاه برش اسپيسر،

محصولات مشابه

خط شستشو و پرس تمام اتوماتيک
خط شستشو و پرس تمام اتوماتيک خط توليد شيشه دو جداره،سکوريت
برش اسپيسر
برش اسپيسر خط توليد شيشه دو جداره،سکوريت
خم کن ديجيتال اتوماتيک اسپيسر
خم کن ديجيتال اتوماتيک اسپيسر خط توليد شيشه دو جداره،سکوريت
چسب بوتيل
چسب بوتيل خط توليد شيشه دو جداره،سکوريت