• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

خط توليد ورق پلي کربنات PC

خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
  • خط توليد ورق پلي کربنات PC
خط توليد ورق پلي کربنات PC
polycarbonate PC sheet production line
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران

PC SHEET|خط توليد ورق PC|خط توليد صفحات PC|خط توليد ورق يک لايه و دو لايه پلي کربنات|خط توليد ورق توخالي پلي کربنات|خط توليد ورق شفاف پلي کربنات|خط توليد ورق دو جداره پلي کربنات


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : خط توليد ورق پلي کربنات PC
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات : polycarbonate PC sheet production line
مشخصات فنی
محصول تولیدی

PC SHEET|خط توليد ورق PC|خط توليد صفحات PC|خط توليد ورق يک لايه و دو لايه پلي کربنات|خط توليد ورق توخالي پلي کربنات|خط توليد ورق شفاف پلي کربنات|خط توليد ورق دو جداره پلي کربنات

  

با توجه به خواص ويژه پلي کربنات از جمله مقاومت به ضربه اي بالا، مقاومت گرمايي ، شفافيت بالا، پايداري ابعادي ،خواص ويژه عايق حرارتي ، فرايند پذيري عالي ، بازيافت آسان ، نصب آسان ، سبب انتخاب در مصارف عمومي را فراهم نموده است.ورق هاي دو جداره در اشکال مختلف شفاف و يخي توليد مي شود .

روي اين ورقها با لايه اي از UV و توسط اکسترودر جانبي کوچکتر پوشانيده مي شود تا در مقابل آفتاب و اشعه ماورا بنفش محافظت گرديده و ماندگاري بالئي داشته باشد.

ورقهاي  Hollow PC  جايگزين مناسبي براي شيشه در مصارف گوناگون مي باشد ، سبکي وزن آنها و حمل و نقل و نصب آسان از جمله محاسن آن مي باشد به عنوان مثال ورق دو جداره پلي کربنات با ضخامت 10 ميليمتر در مقايسه با شيشه معمولي با ضخامت 6 ميليمتر ، 85% سبکتر مي باشد ، همچنين عايق مناسبي براي گرما و صوت مي باشند .

اين ورقها بطور متداول در عرضهاي 210 سانتيمتر و ضخامتهاي از 4 الي 12 ميليمتر  توليد مي گردد.

با تعويض قالب و تجهيزات پائين دستي امکان توليد بصورت کروگيت ( ذوزنقه اي ) مي باشد. 

 

 

ورق پلي کربنات Polycarbonate - PC

پلي کربنات - Polycarbonate از خانواده پليمرهاي ترموپلاستيک است و اين نوع پلاستيکها به گستردگي در صنايع شيميايي نوين کاربرد دارند.

تاريخچه:

پلي کربنات سخت ترين ماده شفافي است که به عنوان گزينه‌اي مناسب بجاي شيشه در بخش‌هاي مختلف ساختماني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. رزينپلي کربنات در سال ???? ميلادي توسط دکتر دانيال فاکس در کمپاني جنرال الکتريک پلاستيک ساخته و در سال ???? به طور انبوه براي اولين بار به بازار عرضه گرديد. انواع ورق‌هاي ساخته شده نيز در سال ???? توليد و روانه بازار شد. تنوع ساختاري ورق‌هاي پلي کربنات امکان استفاده از آن را بر روي هر نوع سازه و در جوار هر نوع مصالح ساختماني به راحتي فراهم نموده است و کاربردهاي وسيعي را ايجاد مي‌کند. تنوع رنگ اين ورق، قابليت سايه پذيري و عبور نور آن را به ميزان ?? تا ?? درصد امکان‌پذير مي‌نمايد که از نظر طراحي و هماهنگي با رنگ ساير مصالح از گستردگي خاص برخوردار مي‌باشد.

اسامي ديگر: ماکرولون (Macrolon)، لکسان (Lexan)، مرلون (Merlon)

 

چگونگي توليد:

ماده اوليه آن بيس فنل A (که از ترکيب فنل و اسِتون بدست مي آيد) و فوشرن (که از ترکيب گاز کلر و گاز اکسيد کربن بدست مي آيد) است در محلولي از بيس فنل و سود سوزآور گاز فوشرن را با حرارت 30 درجه سانتي گراد به داخل رآکتور وارد کرده و در مجاورت کاتاليزور و حرارت 130 تا 300 درجه سانتي گراد، پليمر بدست مي آيد که پس از خروج از رآکتور خشک، اکسترود و به گرانول تبديل مي شود. اين ماده را مي توان با ماشين هاي تزريق و اکسترود شکل دهي کرد و همچنين در صورت نياز از غلتک کاري داغ براي تبديل به ورق استفاده کرد. اين مواد از مواد PE,PP,PS,PET نسبتاً گران تر است.

 

موارد کاربرد :

به دليل مقاومت شيميايي خوب به طور وسيعي در صنايع شيميايي استفاده مي شود، ساخت نخ، صنايع خودرو سازي، چراغ هاي اتومبيل، انباره باتري، لوازم برقي مانند دوشاخه و سرپيچ، لوازم خانگي، بطري هاي شير و غذاي اطفال، عدسي ها و عينک هاي طبي و ايمني و آفتابي، ديسک هاي فشرده، شيشه ها و محفظه هاي ضد گلوله، محفظه وسايل.

و در صنايع ساختماني به طور کلي مي توان به موارد ذيل نيز اشاره کرد :

•           ساختمان سازي

•           کاربردهاي شيشه

•           عملکرد شيشه ايمني

•           پنجره سقفي، پارتيشن بندي، گنبدهاي تزييني، اتاقک سازي

•           استاديوم‌هاي فضاي باز يا بسته

•           پوشش استخر

•           پوشش گلخانه

•           پوشش سقف پاساژ و بازارچه

•           پوشش نورگيرهاي انبارها

•           پوشش نورگيرهاي سالنهاي اجتماعات

 

 

مزايا و کاربردهاي ورق پلي كربنات PC

 پلي كربنات سخت ترين ماده شفافي است كه به عنوان گزينه اي مناسب بجاي شيشه در بخش هاي مختلف ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد.

مزاياي استفاده از ورقهاي پلي کربنات :

  1-  تنوع ساختاري ورق هاي پلي كربنات امكان استفاده از آن را بر روي هر نوع سازه و در جوار هر نوع مصالح ساختماني به راحتي فراهم نموده است و كاربردهاي وسيعي را ايجاد مي كند.

  2-  تنوع رنگ اين ورق ، قابليت سايه پذيري و عبور نور آن را به ميزان 35 تا 82 درصد امكان پذير مي نمايد كه از نظر طراحي و هماهنگي با رنگ ساير مصالح از گستردگي خاص برخوردار مي باشد.

 3- عوامل جوي مانند طوفان و تگرگ و حوادث طبيعي مانند زلزله از مهم ترين عوامل در تعيين و انتخاب مصالح ساختماني مناسب مي باشد كه با توجه به شفافيت و ضربه پذيري و مقاوم بودن ورق پلي كربنات ، استفاده از اين ورق در ليست مصالح ساختماني بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است.

  4-  سبك بودن وزن ورق پلي كربنات علاوه بر عدم تحميل وزن اضافه به سازه موجود كه خود عامل بسيار مهم در مورد مقاومت در برابر زلزله نيز مي باشد ، در حمل و نقل آن نيز نقش به سزايي دارد چه امكان انتقال آن در تعداد بسيار با وزن بسيار كم از هزينه متعلقه و تردد مربوط به آن مي كاهد.

  5-  با توجه به مسئله عدم تبادل حرارتي ، كاهش هزينه انرژي در فصول مختلف چشمگير است كه اين خود در مناطق سردسير و گرمسير و يا حتي معتدل با توجه به اهميت بهينه سازي ميزان مصرف سوخت و انرژي الكتريكي از مهمترين خصوصيات اين ورق مي باشد.

  6-  سر و صدا و مزاحمت حاصل از آن هميشه از عوامل مهم در تأمين فضاهاي امن از نظر مزاحمت صوتي بوده است . ورق پلي كربناتبا ضخامت ها و لايه هاي مختلف عامل موثر در تأمين اينگونه فضاها مي باشد.

  7-  اشعه ماوراء بنفش به عنوان اشعه سرطان زا مؤثر بر سلامتي موجودات زنده و به عنوان از بين برنده رنگ اجسام شناخته مي شود در پناه ورق هاي پلي كربنات به علت دارا بودن لايه ضد عبور اين اشعه، فضايي سالم و قابل اطمينان ايجاد مي گردد.

  8-  مشكل تميز نگاه داشتن نماها و يا سقف هاي شفاف ساختمان ها هميشه وجود داشته كه در مورد  ورقهاي پلي کربنات  با توجه به خصوصيت آنتي استاتيك بودن لايه خارجي آن ، گرد و غبار و دوده معلق در هوا جذب سطح ورق نشده و با اولين شستشوي ساده و يا باران به راحتي پاكيزه مي گردد.

   9- ضربه پذيري و نشكن بودن ورق پلي كربنات موجب فراهم كردن فضايي عاري از خطر در برابر سقوط اجسـام مي گردد.

 10-   با توجه به ثابت باقي ماندن خصوصيات فيزيكي ورق و دوام آن در نقاط مختلف با شرايط متفاوت آب و هوايي استفاده از اين محصول ساختماني روز بروز رو به افزايش مي باشد.

 11-   درب هاي شيشه اي و پنجره ها هميشه نقاط ضعف ساختمان بخصوص در مورد رخداد زلزله مي باشد كه با استفاده از اين ورق هم از خطرات شكستگي مي توان جلوگيري نمود و هم با توجه به وزن سبك ورق پلي كربنات از ميزان وزن آوار احتمالي نيز كاسته مي گردد.

 

   معايب ورق پلي كربنات PC :

 ---   در هنگام آتش سوزي اگرچه شعله ور نمي شود ولي دودزا مي باشد .

 ---   در كنار شفافيت مشابه شيشه، از مسئله خش پذيري سطح ورق نيز نمي توان دوري كرد كه خود باعث كدر شدن سطح ورق و خدشه دار شدن ديد مي گردد.

  ---  با خصوصيات بسياري كه در اين محصول وجود دارد ، بهاي گران آن اجتناب ناپذير است ، چون بهاي ماده اوليه و بخصوص پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش خود از ارقام قابل توجه در اين امر مي باشد.

    در پايان قابل ذكر است كه فن آوري روز نه تنها ورق پلي كربنات را به عنوان جايگزيني براي شيشه ارائه نموده است ، محصـولي را نيز به عنـوان «مكمـل شيشـه» به بـازارهـا عـرضـه نمـوده است اين محصـول از جنـس «پلي اتيلن ترفتالات» (PET) بوده و به نام ويندوفيلم (window film) مطرح مي باشد. بوسيله اين تكنولوژي حتي مي توان شيشه هاي موجود در ساختمان را بدون نياز به تعويض ، مقاوم كرد و معايب شيشه را تا حد زيادي كنترل نمود.

 

برچسب ها : ورق پلي كربنات،معايب ورق پلي كربنات PC ،تنوع ساختاري ورق هاي پلي كربنات ،مزاياي استفاده از ورقهاي پلي کربنات ، پلي كربنات،اکسترود ،ورق‌هاي پلي کربنات ،Polycarbonate ،PC SHEET ، خط توليد ورق PC ، خط توليد صفحات PC ، خط توليد ورق يک لايه و دو لايه پلي کربنات ، خط توليد ورق توخالي پلي کربنات ، خط توليد ورق شفاف پلي کربنات ، خط توليد ورق دو جداره پلي کربنات

شرایط فروش

PC SHEET|خط توليد ورق PC|خط توليد صفحات PC|خط توليد ورق يک لايه و دو لايه پلي کربنات|خط توليد ورق توخالي پلي کربنات|خط توليد ورق شفاف پلي کربنات|خط توليد ورق دو جداره پلي کربنات

 

ورق پلي‌کربنات جايگزيني براي شيشه در ساختمان

محدوديت‌هاي خاص شيشه از نظر ايمني، و قيمت بالاي شيشه هاي نشکن و انعطاف پذيري کم شيشه بدون ديدن حرارت و استفاده از دستگاههاي خم ، استفاده گسترده از شيشه در ساختمان‌ها را در برخي از موارد محدود ساخته است.

امروزه استفاده از پلي‌کربنات به عنوان يکي از راه‌حل‌هاي رفع مشکل ايمني و پرت انرژي در ساختمان شناخته شده است. صاحبان گلخانه‌ها مي‌توانند با استفاده از ورق‌هاي پلي‌کربنات دوجداره 6 ميلي‌متري به جاي نايلون، اتلاف گرما را به نصف برسانند. براساس آزمايشات، ورق پلي‌کربنات سه‌ جداره 10 ميلي‌متري همانند شيشه دوجداره 22 ميلي‌متري از پرت انرژي جلوگيري مي‌نمايد.

ورق‌هاي پلي‌کربنات به صورت تخت يا چندجداره در ساختارهاي هندسي متنوع توليد مي‌شوند. تمامي اين ورق‌ها انعطاف‌پذير، داراي شعاع خمش بالا و شفاف بوده و مي‌توانند ميزان بالايي از نور را از خود عبور دهند. مقاومت بالا در برابر ضربات از جمله تگرگ و چکش از ديگر ويژگي‌هاي اين ورق‌ها است. آن دسته از  ورق پلي‌کربناتکه تخت بوده و ضخامت بالايي دارند در برابر ضربه گلوله نيز مقاوم هستند. پلي‌کربنات نسبت به ساير مواد پلاستيکي اشتعال‌پذيري کمتري داشته و مواد مذاب از آن ريزش نمي‌کند و دود حاصله از آن نيز براي سلامت انسان زيان‌آور نيست.

همچنين، به دليل وجود لايه ضد UV بر روي سطح خارجي، اين ورق‌ها در برابر اشعه UV خورشيد بسيار مقاوم هستند.

به تازگي نوع جديدي از ورق‌هاي پلي‌کربنات با نام RFX ساخته شده است که مي‌تواند نور خورشيد عبوري از پوشش را به گونه‌اي تنظيم کندکه مشکل خاصيت گلخانه‌اي در تابستان حل شود. در تابستان، زماني که زاويه تابش نور مستقيم است، ورق RFX نور را منعکس کرده و باعث کاهش حرارت ورودي به گلخانه مي‌شود. در زمستان، زماني که زاويه تابش نور خورشيد کم است، ورق RFX با افزايش و تقويت زاويه تابش نور باعث ورود گرماي بيشتري به داخل گلخانه مي‌شود.

 اين نوع ورق قادر است با توجه به زاويه تابش نور خورشيد ميزان حرارت عبوري نور خورشيد را در تابستان کاهش داده و در زمستان نيز باعث نفوذ حداکثري انرژي و حرارت نور خورشيد شود. بدين ترتيب، هزينه‌هاي سرمايش و گرمايش در فصل‌هاي مختلف سال به حداقل مي‌رسد.

 

برچسب ها : ورق پلي كربنات،معايب ورق پلي كربنات PC ،تنوع ساختاري ورق هاي پلي كربنات ،مزاياي استفاده از ورقهاي پلي کربنات ، پلي كربنات،اکسترود ،ورق‌هاي پلي کربنات ،Polycarbonate ،PC SHEET ، خط توليد ورق PC ، خط توليد صفحات PC ، خط توليد ورق يک لايه و دو لايه پلي کربنات ، خط توليد ورق توخالي پلي کربنات ، خط توليد ورق شفاف پلي کربنات ، خط توليد ورق دو جداره پلي کربنات

محصولات مشابه

خط توليد ورق pvc . خط توليد ورق فوم UPVC
خط توليد ورق pvc . خط توليد ورق فوم UPVC خط توليد ورق plate-board-sheet
خط توليد ورق پلي کربنات PC
خط توليد ورق پلي کربنات PC خط توليد ورق plate-board-sheet
خط توليد فوم XPE - IXPE
خط توليد فوم XPE - IXPE خط توليد ورق plate-board-sheet