• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

خط توليد لوله کاروگيت تک جداره PVC_PE

خط توليد لوله کاروگيت تک جداره PVC_PE
  • خط توليد لوله کاروگيت تک جداره PVC_PE
خط توليد لوله کاروگيت تک جداره PVC_PE
Single-walled corrugated pipe production line
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : خط توليد لوله کاروگيت تک جداره PVC_PE
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات : Single-walled corrugated pipe production line
مشخصات فنی
محصول تولیدی

CORRUGATED PIPE|خط توليد لوله HDPE کاروگيت|خط توليد لوله PVC کاروگيت|خط توليد لوله کاروگيت HDPE|خط توليد لوله کاروگيت PP|خط توليد لوله کاروگيت UPVC|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره HDPE|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PP|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PVC|لوله هاي پلي اتيلن دوجداره |لوله هاي پليمري |کاربرد لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره |لوله پلي اتيلن دوجداره موجدار| مزاياي لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره |لوله کاروگيت پلي اتيلن |لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE |لوله هاي پلي اتيلن|اتصال لوله پلي اتيلن کاروگيت |اتصالات لوله کاروگيت

 

مزاياي استفاده از لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE نسبت به لوله هاي بتني

1- سبکي وزن اين نوع لوله ها موجب مي گردد که نصب و حمل آنها به سهولت انجام پذيرد و اين مهم در شرايطي که موقعيت محل اجرا يا شرايط فصلي سرعت عمل لوله گذاري را ايجاب مي نمايد ، از اهميت بسزايي برخوردار است .

2- لوله کاروگيت در جوشکاري نتايج مطلوبي از خود نشان مي دهند که نشت از محل اتصالات را به صفر ميرساند اين مسئله از دو حيث حائز اهميت است ، در نقاطي که سطح تراز آب زيرزميني بالاتر از سطح لوله مي باشد ترواش آبهاي زيرزميني به شبکه جمع آوري فاضلاب صورت نمي پذيرد که اين امر موجب جلوگيري از اخلال در بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب ،سرويس دهي شبکه و ظرفيت شبکه ميگردد. در نقاطي که سطح تراز آب زيرزميني پايين تر از سطح لوله مي باشد نشت فاضلاب به آبهاي زيرزميني ،شالوده منازل ،تاسيسات زيرزميني مجاور و ... صورت نمي پذيرد در جدول زير نشت هاي مجاز در مقايسه با نشت صفر لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن ارائه شده است .

3- عمر مفيد اين لوله ها با توجه به مقاومت بالاي آنها در برابر فاضلاب بسيار بالاتر از لوله بتني ، لوله سيماني و لوله فولادي است .

4- انعطاف پذيري .

5- مقاومت مطلوب در برابر بارهاي خارجي با رعايت بسترسازي مناسب و متناسب با مقاومت حلقوي لوله و بارهاي وارده .

6- با توجه به سبکي و سهولت نصب در اين لوله ها مي توان عرض ترانشه را به حداقل رساند که اين امر از دو جنبه حائز اهميت است ، اول اينکه رفتار تقابلي خاک و لوله را مطلوب تر ساخته هزينه هاي اجرايي مرمت نوار حفاري و مشکلات حمل وعودت خاکهاي حفاري شده را کاهش مي دهد .

7- عمر انبارداري بسيار بالا ، در شرايطي که پوشش هاي مناسب جهت عدم تابش مستقيم آفتاب و امکان جريان هوا در دپوي اين لوله ها ايجاد نمائيم ،قابل دسترسي است و از طرفي ديگر با توجه به امکان انبار داري تلسکوپي سايزهاي مختلف داخل هم و امکان انبار کردن لوله ها روي هم در اين نوع لوله ها وجود دارد سطح مورد لزوم براي انبار لوله ها را کاهش مي دهد .

8- روشهاي متنوعي جهت اتصال اين لوله ها اعم از انواع جوشکاري و اتصالات مکانيکي مي توان استفاده نمود که بسته به شرايط ،سرعت عمل مورد نياز عمليات اجرايي ،استعدادها و امکانات محلي قابل انتخاب هستند .

 

اتصالات لوله کاروگيت :

1- اتصال با کوپلر و واشر : کوپلرها در انواع موفه دار و ساده توليد ميگردند که ساده ترين روش اتصال لوله پلي اتيلن کاروگيت به هم ميباشند

2- اتصال کوپلر موفه دار: اتصال با لوله ساکت دار و واشر لاستيکي برخي از توليد کنندگان با توليد لوله هاي ساکت دارامکان اين اتصال را ايجاد کرده اند که نسبت به حالت قبل از نظر مصرف واشر لاستيکي و نياز به خريدکوپلر مقرون به صرفه تر است وليکن مقدار افت لوله در اين حالت قدري بيشتر از حالت قبل است .

3- اتصال با کمربند و واشر: اين نوع اتصال در سايزهاي بالا و در تعميرات دوران نگهداري کاربرد وسيعي دارد

 4-  اتصال با جوش پلي اتيلن : جوش پلي اتيلن به صورت لب به لب ،جوش گوشه با کوپلر،جوش گوشه با لوله ساکت دارامکان پذير است

 

مراحل اجرائي جوش اکستروژن به شرح زير مي باشند :

1- سطوح داخلي و خارجي لوله در محل اتصال به دقت تميز ميگردند.

2- اکسترودر دستي با استفاده از جريان الکتريسيته تا دماي 200 الي 230 درجه سلسيوس گرم ميگردد.

3- با استفاده از يک مشعل سطح جوشکاري گرم ميگردد ميتوان از دمنده هاي هواي گرم نيز استفاده کرد تا هيچگونه آسيب ناشي از کم دقتي عوامل اجرائي ايجاد نگردد.

4- مقدار کافي از مواد خالص پلي اتيلن با استفاده از اکسترودر دستي به سطح جوشکاري تزريق ميگردد و با استفاده از بخش پرس تفلوني اکسترودر متراکم ميگردد موادي که در حين پرس از اکسترودر بيرون ميزند پاک ميگردند .

5- اگر عمق مورد نياز جوشکاري در يک مرحله تأمين نگردد مراحل فوق تکرار ميگردند البته بسته به نوع و قدرت اکسترودر مصرفي تا عمق متوسط 20 ميليمتررا ميتوان دريک مرحله پر کرد.

6- حالت ديگري نيز براي جوشکاري که بيشتر در حالت جوش لب به لب کاربرد دارد جوش نقطه اي با استفاده از مفتول هاي 4 ميليمتري پلي اتيلن مانند الکترودهاي جوش برقي است که با استفاده از دميدن هواي داغ اين مفتول داغ و ذوب شده و با گرم شدن همزمان سطح جوشکاري اتصال ايجاد ميگردد.

7- اکسترودر هاي دستي مشابه اکسترودرهاي بزرگ که در کارخانه توليد لوله پلي اتيلن مصرف دارند بوده فقط در سايز مينياتوري آنها ميباشند مواد خالص مورد استفاده در اکسترودر ميتوانند مفتول هاي 4 ميليمتري يا دانه هاي مواد پلي اتيلن باشند  

- به جهت ضريب زبري کم اين لوله ها و جداره  صاف آنها هنگام طراحي اين نوع لوله ها قطرهاي کمتري نسبت به لوله بتني ، لوله سيماني و لوله هاي فولادي بدست مي آيد و علاوه براينکه از نظر اقتصادي برقيمت هاي تمام شده تاثير مي گذارد دستيابي به سرعت هاي شستشو را سهل تر ميسازد .

- تحت تاثير حرکات زمين شکسته نمي شوند .

- به جهت وجود ماده کربني سياه در مواد اوليه تحت تاثير نور مستقيم خورشيد و اشعه ما وراء بنفش دوام مي آورند وليکن به جهت عدم تغيير شکل هاي ناشي از حرارت و وزن لوله هاي فوقاني بر روي لوله هاي تحتاني دپو ، در انبارداري آنها مي بايست از تابش مستقيم نور خورشيد محافظت گردند .

-  به جهت انعطاف پذيري و وزن سبک اين لوله ها علاوه بر اينکه طول شاخه هاي آنها بلند تر مي باشند مي توان اين لوله ها را در بيرون ترانشه به هم متصل کرد که از نظر سرعت عمل و هزينه هاي اجرايي و عرض ترانشه مقرون به صرفه تر مي گردد .

- تعداد اتصالات با توجه به طول بلند شاخه هاي توليدي کمتر از لوله هاي بتني بوده که از چندين حيث اعم از اقتصادي ، کنترل نشت ، کنترل شيب لوله گذاري حين عمليات و .... حائز اهميت و داراي ارجحيت مي باشد .

- اين لوله ها 50 سال از نظر بهره برداري و 1000 سال از نظر تغيير شکل دوام مي آورند .

- کارخانجات توليدي لوله کاروگيت به راحتي مي توانند به نقاط مختلف حمل و نصب گردند و در پروژه هاي بزرگ از هزينه هاي حمل لوله کاسته و سرعت تامين لوله افزايش يابد .

- امکان ترميم ، افزودن اتصال و رفع معايب پس از لوله گذاري و در حين بهره برداري به جهت انعطاف پذيري و اتصالات سهل الوصول براحتي وجود دارد .

 

مقايسه اقتصادي  لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE نسبت به لوله هاي بتني :

1- قيمت توليد لوله هاي بتني بويژه در اقطار مساوي يا بزرگتر از 600 ميليمتر که اين لوله ها بصورت -مسلح توليد مي گردند بالاتر از لوله هاي پلي اتيلن است .

2- هزينه حمل لوله هاي پلي اتيلن با توجه به سبکي وزن و امکان بارگيري تلسکوپي کمتر از لوله هاي بتني است و از سوئي ديگر امکان حمل کارخانه توليد در پروژه هاي بزرگ و کاهش هرچه بيشتر هزينه هاي حمل نيز وجود دارد. .

3- مواد اوليه توليد لوله هاي کاروگيت از صنايع پتروشيمي بوده و مشکلات و هزينه هاي تامين سيمان، شن، ماسه و ميلگرد براي توليد لوله هاي بتني يکي ازعوامل کاهش قيمت تمام شده براي لوله هاي پلي اتيلن کاروگيت است .

4- هزينه هاي لوله گذاري در فهرست بهاء واحد پايه براي اقطار معادل لوله هاي پلي اتيلن ما بين 25 تا 40 درصد لوله هاي بتني است .

در اين مقايسه چندين عامل نقش دارند :

- ضريب زبري کمتر شرايط هيدروليکي بسيار مناسبتري ايجاد مي نمايد و قطر معادل نسبت به لوله بتني کمتر ميشود ، اين عامل در هزينه هاي عمليات خاکي و مرمت نوار حفاري و لوله گذاري تاثير کاهشي دارد.

- بهاء واحد رديفهاي لوله گذاري لوله هاي پلي اتيلن حدود 51 % لوله هاي بتني با قطر يکسان است اين نسبت تا 45 % نيز کاهش مي يابد

- به جهت عرض کمتر ترانشه در لوله گذاري با لوله هاي پلي اتيلن در اقطار بزرگتر از 350 ميلي متر هزينه هاي عمليات خاکي و مرمت نوار حفاري نسبت به لوله هاي بتني کمتر است .

- هزينه هاي بسترسازي لوله هاي پلي اتيلن در اقطار کمتر از 400 ميليمتر بسته به مقاومت حلقوي لوله ما بين صفر تا 25 درصد بيشتر از لوله هاي سيماني معادل بوده وليکن در اقطار بزرگتر از 400 ميليمتر و در شرايط لوله گذاري زير ترازآب زيرزميني اين معادله تغيير يافته و هزينه هاي بسترسازي لوله هاي بتني نسبت به لوله هاي پلي اتيلن افزايش حدود صفر تا 35 درصدي دارند .

 

مقايسه دوام  لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE نسبت به لوله هاي بتني :

- لوله هاي پلي اتيلن مقاومت بالائي دربرابر سايش ، مواد اسيدي ، سيالهاي نمکي و آلکالاين از خود بروز مي دهند .

- دياگرام مقايسه اي که حاصل تحقيقات به عمل امده دردانشگاه آلماني درمستاد مي باشد که نشان دهنده مقاومت بالاي لوله هاي انعطاف پذير در برابر سايش مي باشد .

-  عمر مفيد لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن از نظر تغييرات مقاومت حلقوي در طول مدت زمان ارائه شده است و نشان دهنده تغيير جزئي در طول 50 سال مي باشد. اين دياگرام براي توليدات يکي از کارخانه هاي اروپائي بوده و بسته به نوع مواد اوليه ، پروسه توليد ، جزئيات مقطع جدار لوله و قطر لوله توليدي کارخانجات مختلف متفاوت بوده و يکي از مواردي است که در مقدمه اين مقاله نيز به آن اشاره گرديده و توليد کنندگان داخلي مي بايست براي توليدات خود در اقطار مختلف و رده هاي مختلف اين آزمايشات را انجام دهند .

 

مقايسه بهره برداري  لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE نسبت به لوله هاي بتني

- لوله کاروگيت پلي اتيلن از نظر انجام عمليات ترميمي و مقاومت در برابر جابجايي هاي زمين داراي مزاياي بسياري نسبت به لوله هاي بتني هستند ، اين عامل عمر مفيد شبکه هاي اجرا شده با لوله هاي پلي اتيلن را افزايش داده و دوره طرح را افزايش داده و نياز به اصلاح شبکه را به تاخير مي اندازد و اصولاً نياز به اصلاح شبکه هاي فرعي و خطوط اصلي را بسيار نادر ساخته و اصلاح خطوط انتقال را وابسته به توسعه هاي مجاور در بلند مدت مي نمايد در حاليکه در لوله هاي بتني ، عمر لوله نيز در اين پارامتر تاثير مستقيم دارد .

- امکان ايجاد انشعابات و اتصالات پس از اجرا و در طول بهره برداري در لوله هاي کاروگيت بيشتر ،ارزانتر و سهل تر مي باشد .

- در لوله هاي کاروگيت امکان جويده شدن توسط حيوانات موذي زيرخاکي وجود داشته که عمدتاً در محل عبور اين لوله ها از آبراهه ها ، مجاري فاضلاب و جمع آوري آبهاي سنتي است . که به ندرت اتفاق افتاده و درصورت بروز نيز با تمهيداتي چون پوشش اطراف لوله در اين مقاطع با مصالح آهکي قابل پيشگيري است .

 

لوله هاي پلي اتيلن دوجداره کاروگيت

      لوله پلي اتيلن دوجداره موجدار (corrugated polyethylene pipe) و لوله مارپيچ (spiral wound polyethylene pipe) از محصولات زيربنايي در زمينه کشاورزي و جايگزين مناسبي براي لوله هاي فلزي و بتني محسوب شده و در زمينه هاي انتقال آب، فاضلاب، هدايت و کنترل آب درمزارع و نمک زدايي از زمين و... مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

مزاياي لوله ها ي پلي اتيلن دوجداره  :

1.طول عمر بالا

2.انعطاف پذيري و قابليت تحمل خمش

3.وزن واحد طول کمتر نسبت به انواع لوله  فولادي، چدني ، GRP

4.رسوب ناپذيري ، به دليل صيقلي بودن سطح  داخلي لوله

5.مقاوم تا دماي 50 درجه سانتيگراد

6.مقاوم در برابر (اسيدها ، نمک ها و بازها ) و تمامي  حلال هاي آلي

7.مقاوم در برابر اشعه  ماوراء بنفش آفتاب به  دليل استفاده از مواد (Anti  UV )

8.مقاوم دربرابر حمله جوندگان و ميکرو ارگانيسم ها به دليل فقدان ارزش غذايي

9.قابليت جوش و کاربرد کوپلر براي اتصال و در نتيجه سهولت و سرعت در نصب و کارگذاري

10.مقاومت بالا در برابر بار ترافيکي

11.حمل ونقل آسان

12.عايق در برابر جريان الکتريسيته ،حرارت و صوت

13.امکان استفاده از انواع اتصالات

14.خواص هيدروليکي خوب لوله به دليل سطح داخلي صاف

15.مقاومت بسيار خوب در برابر سايش

 

کاربرد لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره  :

    لوله هاي پليمري به دليل مقاومت در برابرخوردگي در محيط هاي مختلف، وزن کم، حمل و نقل آسان، فرايند توليد ساده، امکان توليد ساده، امکان توليد آسان آن در اقطار بالا و ساير مزايا، به عنوان جايگزين ساير لوله ها مطرح شده و روز به روز کاربرد آنها در حال افزايش است. لوله هاي پلي اتيلن دوجداره به  دليل استحکام لايه داخلي و خارجي و مقاومت  بالا درمحيط هاي با خواص شيميايي و فيزيکي متفاوت داراي خواص مهندسي مناسب بوده و لذا کاربردهاي متنوعي پيدا کرده است که از جمله مي توان به موارد زير اشاره نمود:

1 .شبکه هاي جمع آوري و انتقال فاضلاب هاي شهري و صنعتي

2.شبکه هاي جمع آوري آبهاي سطحي درشهرها و مناطق صنعتي و کشاورزي

3.شبکه هاي آبرساني ، آبياري و زهکشي  

4.انتقال مايعات صنعتي اسيدها ،بازها، نمک ها، و  غيره... بصورت ثقلي

5.مخزن ذخيره مواد و مايعات

6.قالب مستمر در پل هاي کوچک

7.مقسم آب

8.کاربردبعنوان سيفون آب درجاده ها و رودخانه ها

9.معابر آدم رو

 

     نکته اي که مي بايستي همواره در مباحث عمر مفيد لوله بدان توجه نمود ، کيفيت توليد و نحوه نصب و کارگذاري آن مي باشد. تمامي سازه هاي مدفون در خاک به نوعي بخشي از ساختار خاک محسوب شده و لذا  نيروهاي  وارد شده را  با  برهمکنشي که با يکديگر دارند، تحمل مي نمايند. در نتيجه نصب لوله  بدون دقت لازم مي تواند باعث عملکرد  ضعيف آن در بستر خاک شود

                                               

مشخصات فني لوله هاي پلي اتيلن دوجداره موجدار

قطر اسمي

قطر خارجي

ضخامت     ديواره       سردنده

حداقل      ضخامت      لوله داخلي

400

459.23

2

2.5

500

573.79

2.5

3

600

688.84

3

3.5

800

918.45

4

4.5

900

1033.01

4

4.8

1000

1148.55

4

5

1100

1261.16

4

5

1200

1376.21

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرایط فروش

 

CORRUGATED PIPE|خط توليد لوله HDPE کاروگيت|خط توليد لوله PVC کاروگيت|خط توليد لوله کاروگيت HDPE|خط توليد لوله کاروگيت PP|خط توليد لوله کاروگيت UPVC|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره HDPE|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PP|خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PVC|لوله هاي پلي اتيلن دوجداره |لوله هاي پليمري |کاربرد لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره |لوله پلي اتيلن دوجداره موجدار| مزاياي لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره |لوله کاروگيت پلي اتيلن |لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE |لوله هاي پلي اتيلن|اتصال لوله پلي اتيلن کاروگيت |اتصالات لوله کاروگيت

 

لوله کاروگيت دو جداره

لوله کاروگيت جهت مصارف مختلف از قبيل فاضلاب شامل زهکش، فاضلاب‌هاي صنعتي و خانگي مي‌باشد . البته از اين نوع لوله و اتصالات مي‌توان در اجراي پروژه هاي فاضلاب شهري نيز استفاده مي شود.

لوله و اتصالات کاروگيت پلي‌اتيلن براي پروژه‌هاي فاضلاب شهري و صنعتي مي‌تواند با توجه به ويژگي هاي بسيار لوله و اتصالات پلي‌اتيلن، هزينه هاي کلي اين پروژه ها را کاهش مي دهد.

 

کاربرد لوله هاي دوجداره

1- شبکه هاي فاضلاب و شهرها و مناطق صنعتي

2- شبکه هاي آبياري و زهکشي

3- شبکه هاي جمع آوري آبهاي سطحي در شهرها و مناطق صنعتي

4- لوله هاي آبگير دريا

5- کانال تاسيسات کارخانجات و ساختمانها

6- دودکشهاي پلي اتيلني

7- شوت زباله در مجتمع هاي مسکوني

8- شوت بتن و شوت تخليه نخاله ساختماني

9- سيفون انتقال آب زير جاده ها و رودخانه ها و مسيل ها

 

بيشتر انتقال فاضلاب شهري توسط لوله هايي که دفن مي شود انجام مي گيرد. لوله پلي اتيلن دوجداره بدليل فرم طراحي آنها داراي مقاومت مناسب جهت اعمال بارهاي وارده در زير زمين با حداقل شيب و کمترين وزن ممکن که سبب کاهش قيمت لوله و نهايتاً هزينه کمتر، انتقال سيال را بعهده دارند.

پلي اتيلن داراي خواص لازمه و طول عمر بالا و تامين خواسته هاي بشر در انتقال فاضلاب که کمترين خوردگي توسط گازها و اسيدهاي فاضلابي را شامل ميگردد را دارد.

تنوع توليد اين لوله ها با اتصالات مربوطه، بخش عمده اي از انتقال فاضلاب را در کشور بعهده دارد. عموماً لوله هاي کاروگيت با اندازه قطر داخلي شناخته ميشوند.

با توجه به خواص منحصر به فرد پلي اتيلن نسبت به بتن و فولاد براي استفاده در لوله کشي شبکه فاضلاب هاي شهري و صنعتي، از مزاياي لوله پلي اتيلن دوجداره کاروگيت شرکت تيوب سنتر نسبت به لوله هاي چدني، فولادي و بتني مشابه مي توان به موارد زير اشاره کرد :

1- اقتصادي بودن

2- سبک بودن و نصب آسان

3- عمر طولاني بيش از 50 سال

4- مقاوم در مقابل اسيدها و بازها و گازهاي ناشي از فاضلاب

5- عدم خوردگي توسط خاک و آب زيرزميني و ديگر عوامل شيميايي

6- امکان استفاده از انواع اتصالات

7- ضريب زبري پائين

8- سايش کمتر

9- انعطاف پذيري عالي و تحمل بارهاي ناشي از زلزله

10-  ضريب زبري پايين بدنه

11-  صرفه جويي در هزينه هاي اجرائي

12-  توليد با تکنولوژي جديد و به روز باکيفيت بالا

13-  مقاوم در مقابل حلالها و گازهاي شيميايي و اسيدها و بازها

14-  عدم نياز به ماشين آلات سنگين در موقع اجراء

15-  تعميرات آسان تر و کم هزينه تر به نسبت لوله هاي فولادي و لوله بتني

 

لازم به ذکر است که زبري سطح داخلي لوله کاروگيت پلي اتيلن باعث افزايش دبي خروجي اين لوله‌ها و کاهش افت فشار مي‌شود که اين خاصيت براي لوله پلي‌اتيلن در انتقال فاضلاب زياد مد نظر نيست، چون در فاضلاب هيچ‌گونه فشاري نداريم، بلکه اين خاصيت باعث مي‌شود در مسير‌هاي فاضلاب جرم و ذرات به ديواره‌ي لوله نچسبد و نياز به نظافت سطوح داخلي و يا خوردگي نباشد که خود در ديواره‌ي اين لوله‌ها عامل بازدارنده‌اي براي عدم تخريب است

 

در طراحي لوله دوجداره عوامل زير نقش اصلي را خواهند داشت:

• بار مرده روي لوله و عمق نصب

• بار زنده و ضربه

• سطح آب زير زميني

• ممان اينرسي و ديگر ابعاد هندسي پروفيل لوله

• دانه بندي و نوع و درصد کوبيدگي خاک اطراف و روي تاج لوله

• با توجه به استاندارهاي مختلف و با داشتن اطلاعات فوق محاسبات انجام مي شود و مقاومت حلقوي لوله ها محاسبه و تعيين مي گردد.

• قطر لوله ها را نيز بر اساس ميزان جريان طراحي، شيب و ضريب زبري لوله معين مي نمايند.

• نصب لوله هاي پلي اتيلني بايد متناسب با خواص آن (قابليت انعطاف و ...) صورت گيرد.

 

براي طراحي و سفارش نکات زير بايد در مرحله اول روشن باشد تا در اجرا مشکلي بوجود نيايد

1- طول بهينه لوله با توجه به شرايط نصب، لازم به ذکر است طول لوله متناسب با درخواست مشتري قابل توليد است (در هر متراژ) و فقط بعلت محدوديت حمل حداکثر 12 متر توليد مي شود.

2- نوع اتصال انتخاب شود و براساس آن تعيين شود که بخشي از کار در کارخانه انجام شود يا تمام عمليات اتصال در محل اجرا انجام شود.

3- نحوه حمل و نگهداري لوله ها با توجه به وضعيت محل اجرا مشخص و برنامه ريزي شود.

4- امکانات مورد نياز و تعداد آنها جهت نصب لوله ها متناسب با قطر و طول لوله ها تعيين گردد.

5- در صورت صدمه ديدن لوله ها در زمان نصب، نحوه اصلاح آنها پيش بيني گردد.

6- نوع اکسترودر مورد نياز جهت اتصال لوله ها و تعداد نيروي انساني جهت جوشکاري مشخص شود.

7- نحوه بستر سازي زير لوله ها و نحوه کوبيدن اطراف لوله مشخص گردد.

 

دستورالعمل حمل و نگهداري لوله کاروگيت پلي اتيلن

شيوه بارگيري، حمل و تخليه:

1- لوله ها بايستي توسط جرژقيل يا ليفتراک يا تسمه برزنتي بارگيري و به صورت مخروطي در کاميون يا تريلي چيده شوند.

2- تخليه لوله ها نيز ميبايست با احتياط کامل و توسط تسمه برزنتي صورت پذيرد.

3- کف وسيله نقليه مي بايست کاملا مسطح و فاقد هر گونه قسمت تيز و برنده باشد.

4- در هنگام جابجايي به دو سر لوله ضربه وارد نشود.

5- لوله ها بايستي به خوبي بسته شوند. اگر از وسايلي مانند زنجير يا طناب براي بستن لوله ها استفاده گردد. بايد از تماس مستقيم اين وسايل با لوله جلوگيري شود.

6- از آلوده شدن لوله ها توسط موادي مانند روغن ديزل جلوگيري کنيد.

 

لوله پلي اتيلن دوجداره کاروگيت

لوله کاروگيت در شبکه فاضلابي و زهکشي از قطر داخلي 200 تا 1000 ميليمتر و همچنين سفتي حلقوي (4 و 8 کيلو نيوتن بر مترمربع) مورد بهره برداري قرار گرفته و از پلي اتيلن سنگين HDPE ساخته ميشوند، بنابراين از مقاومت سايشي بسيار بالايي برخوردار مي باشند.

انواع لوله هاي کاروگيت از طريق اتصالات متفاوت و واشر مربوطه از جنس EPDM و يا MBR به يکديگر متصل مي شوند. اين اتصالات طوري طراحي ميشوند که تمامي مشخصات ذکر شده در استانداردهاي ٍEN 681 و DIN 4060 را در بر گرفته و داراي عملکرد و طول عمر بيشتر مشابه خود لوله، تخت سخت ترين شرايط را داشته باشد.

 

ويژگي هاي برتر فني لوله پلي اتيلن دوجداره کاروگيت به شرح زير است:

• صافي سطح داخلي و جلوگيري از رسوب

• مقاوم در برابر اشعه ماوراء بفش UV

• وزن سبک و نصب آسان

• انتقال روان سيال

• آببندي عالي از روش آببندي ويژه bell-socket spigot

• هزينه هاي نصب پايين

• مقاومت مکانيکي بالا در برابر بارهاي خارجي

• مقاومت شيميايي بالا در برابر انواع گازهاي و مواد خورنده

 

مزاياي لوله هاي پلي اتيلن دوجداره کاروگيت :

1- عمر طولاني

2- انعطاف پذيري و قابليت تحمل خمش

3- وزن کمتر نسبت به انواع فولادي و چدني وبتني

4- رسوب ناپذيري، بدليل صيقلي بودن سطح داخلي لوله

5- مقاوم تا دماي50 درجه سانتيگراد و نامحلول بودن در برابر تمامي حلالهاي آلي

6- مقاوم در برابر مواد خورنده (اسيدها، نمکها و بازها) و ميکرواُرگانيسم ها

7- مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب به دليل استفاده از مواد ( (Anti-uv

8- مقاوم در برابر حمله جوندگان و ميکرواُرگانيسمها، به دليل فقدان ارزش غذايي

9- سهولت در نصب و اجراي سريع کارگذاري

10- تحمل پذيري خوب در برابر بار

11- حمل ونقل آسان

12- تحمل سرما وگرماي شديد

13- امکان استفاده از انواع اتصالات

14- خواص هيدروليکي خوب لوله به دليل بر خوردار بودن از سطوح داخلي صاف

15- مقاومت بسيار خوب در برابر سايش تحمل پذيري در برابر بار ترافيکي

 

برچسب ها :CORRUGATED  PIPE ، خط توليد لوله HDPE کاروگيت ، خط توليد لوله PP کاروگيت ، خط توليد لوله PVC کاروگيت ، خط توليد لوله کاروگيت HDPE ، خط توليد لوله کاروگيت PP ، خط توليد لوله کاروگيت UPVC ، خط توليد لوله کاروگيت دو جداره HDPE ، خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PP ، خط توليد لوله کاروگيت دو جداره PVC، لوله هاي پلي اتيلن دوجداره ،لوله هاي پليمري ،کاربرد لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره ،لوله پلي اتيلن دوجداره موجدار مزاياي لوله هاي کاروگيت پلي اتيلن دوجداره ،لوله کاروگيت پلي اتيلن ،لوله هاي کاروگيت دو جداره پلي اتيلن PE ،لوله هاي پلي اتيلن ،توليدي لوله کاروگيت،اکسترودر ،اتصال لوله پلي اتيلن کاروگيت ،اتصالات لوله کاروگيت

محصولات مشابه

خط توليد لوله UPVC
خط توليد لوله UPVC خط توليد لوله pipe PVC PE PP
خط توليد پرسرعت لوله آب و گاز HDPE
خط توليد پرسرعت لوله آب و گاز HDPE خط توليد لوله pipe PVC PE PP