• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

خط توليد فيلم بادی

خط توليد فيلم بادی
  • خط توليد فيلم بادی
  • خط توليد فيلم بادی
  • خط توليد فيلم بادی
  • خط توليد فيلم بادی
خط توليد فيلم بادی
 blowing film production line
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : خط توليد فيلم بادی
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات :  blowing film production line
مشخصات فنی
محصول تولیدی

خط توليد فيلم بادي | خط توليد فيلم يک لايه و چند لايه|خط توليد فيلم شرينک| خط توليد فيلم استرچ | خط توليد فيلم ژئوممبران

 

 

ماشين آلات توليد انواع فيلم بادي ( Blown Film Machinery)  در عرضهاي و ظرفيتهاي مختلف بصورت تک لايه يا چند لايه ( 3 الي 9 لايه) 

- مجهز به فن آوره هاي روز دنيا ( سيستم خنک کن داخلي ، سيستم تثبيت حباب توليدي ، سيستم اتوماتيک کنترل ضخامت ، کنترل اتوماتيک دماي قالب و...)

انواع فيلمهاي توليدی : 

انواع  فيلمهاي عريض کشاورزی ، فيلم شرينک ، فيلم استرچ ، فيلمهاي FFS ، فيلمهاي از جنس TPU ، ژئو ممبران ( تا عرض 5/8 متر) و... با استفاده از پليمرهای مختلف LLDPE, LDPE, HDPE, PA, EVA, PVC,……

- در عرضها ، ضخامتها و ظرفيتهای مختلف بر اساس سفارش

مصارف:

1- توليد نايلون ونايلکس بسته بندي ( انواع کيسه هاي پلاستيکي)

2-  کيسه هاي خريد و تبليغاتی

3-  کيسه هاي سرم

4-  بسته بندي مواد غذائی

5-  بسته بندي مخصوص مواد غذائی ( با لايه ضد نفوذ اکسيژن )

6-  پوشش گلخانه ها

7- سفره های يکبار مصرف و غيره.

 

 

خط توليد و فرآيند توليد فيلم شرينگ

فيلم هاي شرينگ شرايط فوق العاده اي را جهت نگهداري، بسته بندي و البته جابجايي و حمل آسان محصولات فراهم آورده است. رفته رفته اين محصول به دليل خصوصيات منحصر به فردش مانند انعطاف پذيري، سبکي، راحتي استفاده، قيمت مناسب در صنعت بسته بندي جايگاه ويژه اي در بسته بندي محصولاتي چون قوطي ها، بطري ها، کنسرو ها و همچنين جعبه هاي کوچک پيدا کرده است.

از قابليت هاي فيلم هاي شرينگ ميتوان به موارد زير اشاره نمود.

_استحکام کششي بالا در جهت طولي

_درصد کشش تا حد پارگي بالا در جهات طولي و عرضی

_مقاومت پارگي بالا در جهت عرضی

_انرژي شکست بالا

_قابليت رنگ پذيري و دوخت مناسب

_مقاومت مکانيکي بالا در برابر سوراخ شدگي

امروزه توليد فيلم هاي پلي اتيلن به عنوان يکي از فعاليت هاي تجاري در سرتاسر دنيا به حساب مي آيد. علت اين توجه، برخي خواص ويژه اين فيلم ها نظيرشفافيت بالا، استحکام و پايداري آن است. مورد استفاده از اين فيلمها از ساک هاي دستي خانگي تا بسته بندي صنعتي و پزشکي مي باشد.

اهميت فيلم هاي پلاستيکي در بسته بندي:

سلوفان  (سلفون ) :

اين ماده که اکنون در بيش از 25 کشور ساخته مي شود، اغلب بعنوان ماده اي براي پيچيدن کالا در ان مورد استفاده است اما با افزودن يک لايه از نيترات سلولز، آن را در برابر رطوبت بيشتر مقاوم کرده اند. زيرا همچنانکه گفته شد از جنس سلولز و داراي خواص کاغذ است.

اهميت اين ماده بيشتر از اين جهت است که مي توان ته پاکت را تاکرده و با حرارت دوخت. سلوفان در طيف وسيعي از فيلم هاي پلاستيکي و کاغذها بعنوان لامينيت و همينطور بصورت CD-EXTRUSION بکار مي رود. سطح براق و درخشان ان براي بسته بندي محصولات مرغوب مناسب است زيرا آنها را قابل مشاهده مي سازد.  

همچنين خاصيت ثبت آن پس از تا شدن را براي چيز هايي مانند شيريني و شکلات که بايد در آن پيچيده شوند ايده آل ساخته است .

(خاصيت DEAD FOLDفيلم هاي پلاستيکی بجز OPP اين خاصيت را ندارند که اين آخري نيز هنوز از نظر عملکرد قيمت مثل خود سلوفان نيست .

روي سلوفان را مي توان چاپ و يا حتي EMBOSS کرد که ارزش افزوده کالا را افزايش مي دهد اما چون خاصيت اصلي آن نشان دادن کالاست ، سعي زيادي در چاپ آن نمي شود . پاکت هاي سيگار از مهمترين کالاي هاي غير غذايي استفاده کنندگان از سلوفان هستند که معمولا با سيستم نخي سلوفان را پاره و باز مي کنند .

اهميت استراتژيکي بسته بندي :

ارزش افزوده ايجاد مي کند .

به خريدار پرستيژ مي دهد .

گروه مورد نظر را عوض مي کند .

قيمت تمام شده را پايين مي آورد .

موارد مصرف و كاربرد فيلم های پلي اتيلن:

امروزه فيلم هاي نايلون پلي اتيلن با زندگي روزمره عجين شده و كاربردهاي فراواني دارند. برخي ازكاربردهاي نايلون به شرح زير مي باشند ولي به هيچ وجه موارد مصرف و كاربردهاي اين نوع فيلم ها را در كل بيانگر نخواهد بود و قطعاً دامنه موارد مصرف و كاربرد اين محصول بسيار وسيع مي باشد .

از فيلم هاي توليد شده با توجه به تعداد لايه هاي مصرفي و جنس پليمر مصرفي در آن ، در مصارف مختلفي به کار گرفته مي شود . از اين فيلم ها اغلب در خصوص بسته بندي و نگه داري غذاها ، محصولات کشاورزي ، تجهيزات پزشکي ، مواد شيميايي ، مصارف عمومي و مصارف نظامي استفاده مي گردد .

از اين فيلم ها همچنين مي توان جهت توليد لايه هايي با خواص مختلفي چون نفوذ پذيري کم ، همچنين اين فيلم ها مي توانند جايگزين فيلم هاي پلي پروپيلني CPP و BOPPکه جهت بسته بندي استفاده مي شوند ، گردند .

1- صنايع بسته بندي: مورد مصرف  فيلم های پلي اتيلن در صنعت بسته بندي بسيار گسترده است، يكي از اين مصارف با عرض ها وضخامت هاي گوناگون است كه جهت بسته بندي كارتن ها، بطري ها و ظروف و محصولات متنوعي مي باشد كه اصطلاحاً آنها را شرينك پك (shrink pack) مي نامند .

بطور مثال نايلون دور بطري هاي نوشابه و يا آب معدني و يا كارتن هاي مواد غذايي مانند بيسكويت و يا قوطي هاي كنسرو ، مانند تن ماهي و غيره . معمولاً عرض اين فيلم ها بين 35 الي 70 سانتي متر و ضخامت آنها از 60 الي 90 ميكرون به سفارش مشتري مي باشد .

از فيلم هاي شيرينگ همچنين براي بسته بندي ايزوگام استفاده مي شود . هنگام بسته بندي ايزوگام به صورت رول , براي جلوگيري از چسبيدن لايه ها به يکديگر , ايزوگام را با يک لايه فيلم شيرينگ مي پوشانند . يعني به ازاي هر مقدار ايزوگامي که توليد مي گردد به همان مساحت فيلم شيرينگ نيز نياز است.

2- مصارف عمومي  : نايلونهاي عريض در همه جا كاربرد دارند، براي پوشش موقت انبارها و بناهاي مختلف و جلوگيري ازخسارات ناشي از آب و هوا و گرد و خاك و غيره. فيلم هاي پلی اتيلن تك لايه توليد شده تا عرض 3 متر به صورت باز شده و ضخامت 35 الي 220 ميكرون قابل توليد مي باشند .

---- فيلم های پلي اتيلن سه لايه ، كاربردي اختصاصي تر دارند . از آنجا كه اين گونه فيلم ها با ضخامت كمتر استقامت بيشتري را دارند در جايي كه خواص فيزيكي حائز اهميت است كاربرد بيشتري دارند . به طور مثال، فيلم نايلون سه لايه كم عرض، در صنعت مواد غذايي مثلاًدربسته بندي لبنيات كاربرد گسترده اي پيداكرده ويا كيسه هاي تبليغاتي گوناگون با استقامت خوب از اين نوع فيلم ها استفاده مي كند .

3- فيلم هاي گلخانه اي: همچنين فيلم هاي با عرض 330 سانتي متر و ضخامت 35 ميكرون جهت پوشش دوم گلخانه ها و براي ايجاد عايق حرارتي در فصل زمستان كاربرد خاص دارد . فيلم هاي نايلون گلخانه اي تنوع بسيار زيادي دارند.

بررسي اجمالي تکنولوزي و روش هاي توليد  فيلم شرينگ

به منظور شکل دهي به گرانول ها و استفاده از آنها در توليد فيلم هاي چند لايه لازم است تا با استفاده از اکسترودر اين گرانول ها ذوب شوند. انجام عمليات مذاب کردن اين گرانول ها توسط اکسترودر انجام مي شود.

1- اکسترود کردن:

اکسترودر شامل يک سيلندر داراي ماردون است و شامل نواحي feeding، melting، metering و mixing مي باشد. در اين صنعت از اکسترودرهاي تک ماردون استفاده مي گردد که بسته به ظرفيت دستگاه ابعاد اکسترودر مي تواند متفاوت باشد. شکل زير، نمايي از يک اکسترودر يک پيچه را نشام مي دهد.

قطر مارپيچ از 45 تا 300 ميلي متر است. معمولا اکسترودر با ظرفيت kg/h 2000-50 طراحي مي شوند و نسبت طول به قطر مارپيچ L/D بين 28 تا 33 است. L/D مورد استفاده در پليمرهاي مختلف با توجه به نوع و خواص پليمر متفاوت مي باشد. به طور معمول از L/D در حدود 30 استفاده مي گردد. جدار اکسترودر يا سيلندر مي تواند به وسيله يک سيستم المان الکتريکي يا يک سيستم روغن گرم شود. گرانول هاي تغذيه شده در اثر چرخش مارپيچ به جلو حرکت مي کند. و دماي گرانول در اين حين نيز افزايش مي يابد و در نتيجه دماي جداره و دماي ناشي از اصطکاک، پليمر به تدريج نرم شده و در پايان کاملا مذاب و يکنواخت خواهد بود. در توليد فيلم هاي چند گانه با توجه به حصول نهايي از چند اکسترودر استفاده مي گردد.پس ذوب شدن گرانول ها مذاب حاصله جهت شکل گيري به صورت فيلم به قسمت دمنده منتقل مي گردد. به منظور توليد فيلم به صورت چند لايه از مجموعه چندين اکسترودر استفاده مي گردد. تعداداکسترودرهاي موجود در سيستم به تعداد لايه هاي موجود در فيلم نهايي مي باشد. استفاده از چند اکسترودر به صورت همزمان و توليد فيلم چند لايه اين امکان را فراهم مي سازد تا به طور همزمان بتوان از چند پليمردر توليد اين فيلم استفاده نمود. نحوه طراحي خروجي اکسترودرها به گونه اي است که کليه اکسترودرها به يک قالب (داي) متصل بوده و روي آن قالب براي هراکسترودرخروجي مجزايي در نظر گرفته شده است. مواد مذاب خارج شده از خروجي ها در نهايت روي هم قرار گرفته و به شکل يک فيلم چند لايه در مي آيد.

2- دميدن هوا :

پس از ذوب شدن گرانول ، مذاب حاصله از قسمت انتهايياکسترودرخارج مي شود . به منظور شکل دهي پليمرها به صورت حباب از سيستم هوادهي استفاده مي شود . با استفاده از دمش هواي خنک علاوه بر شکل دهي به پليمر مذاب ، فيلم مذاب به صورت جامد درآمده شکل مي گيرد . شکل 4-الف و 4-ب به ترتيب فرآيند کلي توليد فيلم تک لايه و نحوه شکل گيري فيلم از مذاب پليمر را نشان مي دهد . در هنگام اعمال هواي سرد فيلم تا حدودي تحت کشش قرار مي گيريد تا علاوه بر ازدياد طول تاحدودي آرايش يافتگي آن افزون يافته و استحکام نهايي آن افزايش يابد . در انتها فيلم ايجاد شده روي رول جمه آوري مي گردد .

همانطور که از نام اين محصول مشخص است ، فرآيند از سه مرحله شکل دهي ، پر کردن فيلم با محصول ديگر ( استفاده از فيلم جهت بسته بندي) و در نهايت بسته بندي فيلم ايجاد شده تشکيل مي شود . نماي کلي اين فرآيند در شکل زير نشان داده شده است .

 

 3- مرحله شکل دهي :

فيلم مدور پليمري ايجاد شده به صورت ممتد از سيستم خارج مي شود . با توجه به خروج يکنواخت و ممتد اين فيلم ، اين امکان وجود که از آن در جهت بسته بندي استفاده نمود . به اين ترتيب که فيلم پس از خروج از سيستم شکل دهي توسط دستگاه توزين از يک محصول خاص پر مي شود . اين محصول مي تواند مواد غذايي و يا هر چيز ديگري که نياز به بسته بندي دارد ، باشد . پس از آنکه فيلم مورد نظر از محصول تا اندازه مشخص پر شد ، عمليات بسته بندي و برش بر روي آن اجرا مي شود .

4- بسته بندي :

پس از توزيع محصول موجود در بسته بندي ، حجم مشخصي از فيلم که جهت بسته بندي محصول مورد نياز است مشخص مي شود و فيلم در ابعاد مشخص بريده شده و بسته بندي گردد . نحوه بسته بندي به گونه اي است که منتطقه خاصي جهت باز کردن اين بسته تعبيه مي گردد .

شکل زير نماي کلي از خط توليد اين فيلم را نشان مي دهد .

 

 5- فرآيند چاپ فيلم شيرينک :

قسمتي از فيلم شيرينکتوليدي قبل از بسته بندي از پرينتر  6 رنگ (6 colors flexographic printing machine)  عبور نموده و طبق سفارش مشتري و با توجه به محصول مورد نظر چاپ مي خورد. ظرفيت اين پرينتر 60 کيلو در ساعت مي باشد و مابقي فيلم توليدي به صورت ساده بسته بندي خواهد شد. اين فرآيند جهت تقويت جنبه ي تبليغاتي محصول مي باشد .

 

برچسب ها :فيلم شيرينک،فرآيند چاپ فيلم شيرينک اکسترودر،توليد فيلم هاي چند گانه، اکسترودر يک پيچه ، توليد فيلم هاي چند لايه ، فيلم هاي نايلون گلخانه اي،فيلم هاي پلي اتيلن تك لايه، فيلم شيرينگ ،فيلم هاي نايلون پلي اتيلن ،فيلم هاي پلي پروپيلني،فيلم هاي پلاستيکي،

شرایط فروش

خط توليد فيلم بادي | خط توليد فيلم يک لايه و چند لايه|خط توليد فيلم شرينک| خط توليد فيلم استرچ | خط توليد فيلم ژئوممبران

 

 

فيلمهاي نايلون پلي اتيلن

امروزه فيلم هاي نايلون پلي اتيلن با زندگي روزمره عجين شده و كاربردهاي فراواني دارند. برخي ازكاربردهاي نايلون به شرح زير مي باشند ولي به هيچ وجه موارد مصرف و كاربردهاي اين نوع فيلم ها را در كل بيانگر نخواهد بود و قطعاً دامنه موارد مصرف و كاربرد اين محصول بسيار وسيع مي باشد .

از فيلم هاي توليد شده با توجه به تعداد لايه هاي مصرفي و جنس پليمر مصرفي در آن ، در مصارف مختلفي به کار گرفته مي شود . از اين فيلم ها اغلب در خصوص بسته بندي و نگه داري غذاها ، محصولات کشاورزي ، تجهيزات پزشکي ، مواد شيميايي ، مصارف عمومي و مصارف نظامي استفاده مي گردد .

از اين فيلم ها همچنين مي توان جهت توليد لايه هايي با خواص مختلفي چون نفوذ پذيري کم ، همچنين اين فيلم ها مي توانند جايگزين فيلم هاي پلي پروپيلنی CPP و BOPP که جهت بسته بندي استفاده مي شوند ، گردند .

1- صنايع بسته بندی: مورد مصرف فيلم هاي پلي اتيلن در صنعت بسته بندي بسيار گسترده است، يكي از اين مصارف با عرض ها وضخامت هاي گوناگون است كه جهت بسته بندي كارتن ها، بطري ها و ظروف و محصولات متنوعي مي باشد كه اصطلاحاً آنها را شرينك پك (shrink pack) مي نامند .

بطور مثال نايلون دور بطري هاي نوشابه و يا آب معدني و يا كارتن هاي مواد غذايي مانند بيسكويت و يا قوطي هاي كنسرو ، مانند تن ماهي و غيره . معمولاً عرض اين فيلم ها بين 35 الي 70 سانتي متر و ضخامت آنها از 60 الي 90 ميكرون به سفارش مشتري مي باشد 

از فيلم هاي شيرينگ همچنين براي بسته بندي ايزوگام استفاده مي شود . هنگام بسته بندي ايزوگام به صورت رول , براي جلوگيري از چسبيدن لايه ها به يکديگر , ايزوگام را با يک لايه  فيلم هاي شيرينگ  مي پوشانند . يعني به ازاي هر مقدار ايزوگامي که توليد مي گردد به همان مساحت فيلم هاي شيرينگ نيز نياز است.

2- مصارف عمومي  : نايلونهاي عريض در همه جا كاربرد دارند، براي پوشش موقت انبارها و بناهاي مختلف و جلوگيري ازخسارات ناشي از آب و هوا و گرد و خاك و غيره. فيلم هاي پلي اتيلن تك لايه توليد شده تا عرض 3 متر به صورت باز شده و ضخامت 35 الي 220 ميكرون قابل توليد مي باشند .

1-فيلم هاي پلي اتيلن سه لايه ، كاربردي اختصاصي تر دارند . از آنجا كه اين گونه فيلم ها با ضخامت كمتر استقامت بيشتري را دارند در جايي كه خواص فيزيكي حائز اهميت است كاربرد بيشتري دارند . به طور مثال، فيلم نايلون سه لايه كم عرض، در صنعت مواد غذايي مثلاًدربسته بندي لبنيات كاربرد گسترده اي پيداكرده ويا كيسه هاي تبليغاتي گوناگون با استقامت خوب از اين نوع فيلم ها استفاده مي كند .

3- فيلم هاي گلخانه ای: همچنين فيلم هاي با عرض 330 سانتي متر و ضخامت 35 ميكرون جهت پوشش دوم گلخانه ها و براي ايجاد عايق حرارتي در فصل زمستان كاربرد خاص دارد . فيلم هاي نايلون گلخانه ای تنوع بسيار زيادي دارند.

محصولات مشابه

خط توليد ورق pvc . خط توليد ورق فوم UPVC
خط توليد ورق pvc . خط توليد ورق فوم UPVC خط توليد ورق plate-board-sheet
خط توليد ورق پلي کربنات PC
خط توليد ورق پلي کربنات PC خط توليد ورق plate-board-sheet
خط توليد فوم XPE - IXPE
خط توليد فوم XPE - IXPE خط توليد ورق plate-board-sheet