• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP

خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP
  • خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP
  • خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP
خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP
film and bag recycling line PP PE
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران

خط بازيافت | خط گرانول سازي |خط توليد گرانول|بازيافت ضايعات |دستگاه گرانول سازي


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : خط بازيافت انواع فيلم و کيسه هاي PE PP
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات : film and bag recycling line PP PE
مشخصات فنی
محصول تولیدی

خط بازيافت | خط گرانول سازي |خط توليد گرانول|بازيافت ضايعات |دستگاه گرانول سازي

 

روشهاي بازيافت مواد پليمر – لاستيک و پلاستيک

با توجه به مصرف روز افزون پلاستيکها در صنايع مختلف به صورت کوتاه مدت (بسته بندي و يکبار مصرف) و بلند مدت (پلاستيکهاي مهندسي) در کشورهاي مختلف براي استفاده بهينه از ضايعات , روشهاي بازيافت مختلفي بکار مي برند.

 به  طور کلي 3 روش بازيافت پليمرها وجود دارد:

  1- بازيافت مکانيکي

 2-  بازيافت  شيميايي

3-    بازيافت انرژي

لازم به يادآوري است که قبل از فرايند هر نوع  فرايند بازيافت مي بايست ضايعات جمع آوري,  تفکيک و يا جداسازي شوند.عمليات جداسازي در بازيافت بسيار مهم است.زيرا اگر جداسازي بخوبي انجام نشود محصولات بازيافتي کيفيت بالايي نخواهند داشت 

 بازيافت  مکانيکي :

متداولترين روش بازيافت , بازيافت مکانيکي است که در ايران و سراسر دنيا استفاده مي شود.

بازيافت مکانيکي شامل فرايندي است که طي آن ضايعات پليمري به روشهاي مکانيکي نظير خردکردن ,شستن , آبگيري ,خشک کردن , ذوب کردن و شکل دهي بازيافت مي گردند بدون اينکه ماهيت آن ها تغيير يابد و به ماده جديدي تبديل گردند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

خط بازيافت و فرآيند بازيافت يک کارخانه بازيافت پلاستيک 

بارگيري

براي ذخيره اوليه ضايعات مختلف در صورت پرس و بسته بندي وزن آنها کاهش يافته و راحت تر حمل مي شوند.سپس از طريق بالابر به روي تسمه نقاله منتقل مي شوند.

تفکيک اوليه

تفکيک اوليه از نظر رنگ و مخلوط بودن با ساير پلاستيکها روي تسمه نقاله اي  که مواد را به طرف آسياب هدايت مي کند مي تواند توسط نيروي انساني انجام شود.البته اين کار مي تواند توسط يک دستگاه جداسازي نوري نيز انجام شود.در ظرفيت هاي پايين  براي کاهش هزينه بهتر است از نيروي انساني استفاده کرد.

خردکردن اوليه

حجم بالاي ضايعات موجب مي شود که براي سرعت بيشتر فرايند ابتدا در يک شردر اوليه تکه تکه شوند و سپس در درون آسيابي به اندازه کوچکتر خرد شوند .عمر تيغه هاي آسياب هم توسط اين عمل بيشتر مي شود و استهلاک آن کمتر مي گردد.

در دستگاه خردکن توسط ديوارههاي جانبي مواد آنقدر در دستگاه مي مانند تا توسط تيغه ها خرد شده و به اندازه مطلوبي برسد. اين اندازه متناسب با اندازه حفره هاي ورق مشبکي  است که که در انتهاي آن تعبيه شده است.تيغه ها توسط شفتي حرکت داده مي شوند. يک رديف  تيغه هاي ثابت و ساکن متصل به دستگاه وجود دارند که روبروي آن تيغه هاي متحرک قرار گرفته است. مواد ورودي از طريق قيف آسياب بين اين دو تيغه ريخته مي شوند و چون جاي فرار ندارند بتدريج خرد مي شوند.

خردکردن بيشتر

در ظرفيت هاي بالاتر ابتدا در يک شردر اوليه خردايش صورت مي گيرد . مواد آنقدر در دستگاه مي ماند تا توسط تيغه ها خرد شده و به اندازه مطلوبي برسد. اين اندازه متناسب با اندازه حفره هاي ورق مشبکي  است که در انتهاي آن تعبيه شده است. پس از آن در آسياب خرد شده و به اندازه مش 12- 16برسد.اين دستگاه نيز مانند دستگاه خرد کن اوليه داراي يک رديف تيغه هاي ثابت و متحرک مي باشد.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد. 

 

بازيافت پلي اتيلن سبک يا نايلون به روش سنتي

پلي اتيلن سبک

پلي اتيلن سبک با دانسيته پايين يکي از پرمصرفترين پلاستيکها در صنعت بسته بندي مي باشد بنابراين ضايعات با حجم بالايي نيز ازاين ماده توليد مي شود.با وجود اين که مدتهاي بسيار از بازيافت اين ماده در ايران مي گذرد, اما صنعتگران ما در بخش بازيافت هنوزبا مشکلات بسياري در مورد بازيافت اين پلاستيک مواجه هستند که لازم است در اين مقاله به مواردي از آن ها اشاره کرد.اجازه بدهيد ابتدا بپردازيم به مراحل بازيافت اين ماده:

 پلي الفين ها نظير پلي اتيلن و پلي پروپيلن ابتدا در روي تسمه نقاله  تفکيک و سپس توسط  آسياب خرد مي شود.پس از انجام اين مراحل  توسط  به فلات تانک شستشو ريخته مي شوند در اين فلات تانک توسط پارويي هاي که روي آن تعبيه شده است شسته شده و براي شستشوي تکميلي به دستگاه فرکشن منتقل مي گردد تا آلودگي هاي ديگر آن گرفته شود . پس از اين مرحله خشک کردن مکانيکي و حرارتي شروع مي شود.در خشک کن مکانيکي با بهره گيري از نيروي گريز از مرکز, پلاستيکها با سرعت بالا در محفظه بسته اي مي چرخند و مقدار بسياري از آب آن گرفته مي شوند. در مرحله خشک کن حرارتي در مجاورت با هواي گرم وعبور از مخزنها و يا لوله ها ,پلاستيکها خشک مي گردند.وجود خشک کن مکانيکي پيش از خشک کن حرارتي الزامي است تا آب پلاستيکها گرفته شود و تنها رطوبت باقي مانده در خشک کن نوع حرارتي جذب مي گردد.لازم به يادآوري است که در صورتي که در پرک حاصل  رطوبت باقي بماند مرحله کندرسازي و گرانول سازي را دشوار مي کند. فيلم هاي پلي اتيلن ابتداء کندر و سپس به گرانول تبديل مي گردند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

برپسب ها :فيلم هاي پلي اتيلن، پلي پروپيلن،مراحل بازيافت ، بازيافت، دستگاه خرد کن ، روش بازيافت،

 بازيافت  شيميايي، بازيافت مکانيکي، پلي پروپيلن pp ،  پليمر،پلي استايرن PS،

شرایط فروش

خط بازيافت | خط گرانول سازي |خط توليد گرانول|بازيافت ضايعات |دستگاه گرانول سازي

 

بازيافت پلي اتيلن PE

 امروزه با افزايش مصرف پليمرها شاهد افزايش ضايعات اين مواد نيز هستيم که به تبع آن مساله بازيافت ضايعات و مشکلات زيست محيطي اهميت بيشتري مي يابد. بازيافت موثر و توسعه کاربردهاي جديد براي محصولات تهيه شده از پليمرهاي بازيافتي مي تواند مشکل تجمع ضايعات و آلودگي محيط زيست را کمتر کند. "پلي اتيلن " ( PE ) پلاستيک صنعتي بسيار مفيد و کاربردي است که در دهه گذشته شاهد افزايش سريع مصرف اين ماده پليمري در صنعت و محيط زيستمان بوده ايم.

پلي اتيلن ، ماده اي است که اگر بازيافت آن به خوبي صورت پذيرد و ناخالصي هاي مواد بازيافتي آن حذف شود، علاوه بر صرفه جويي اقتصادي قابل ملاحظه خواص فيزيکي و مکانيکي ضايعات مي تواند به خوبي خواص پلي اتيلن نو باشد و قيمت مواد بازيافتي کمتر از يک پنجم بهاي مواد نو است. علاوه بر اين، استفاده از ضايعات به پاکسازي محيط زيست و جلوگيري از انباشت ضايعات پلاستيکي در طبيعت کمک کند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

جداسازي کليد بازيافت

جداسازي ضايعات

همه کساني که در صنعت بازيافت فعاليت مي کنند آگاهند که بخش اصلي بازيافت جداکردن ضايعات مي باشد.زيرا  بازيافت به نوعي استفاده مجدد از مواد مصرفي به عنوان مواد اوليه است که براي ساختن يک محصول بکار رفته و در حال حاضر اين محصول چندين ماده ديگر را نيز به همراه دارد. علاوه بر آن آلودگي و بقاياي مواد غذايي و خاک و سنگ را نيز دارد.

مثالهايي از مخلوط بودن چند نوع  پليمر: براي مثال بطري پت را در نظر بگيريد بدنه آن از  پت ,درب آن  پلي پروپيلن pp و ليبل آن از جنس کاغذ و يا  PVC است.ضمنا آغشته به مواد غذايي و احتمالا آلودگي هاي ديگر نيز مي باشد. يا بدنه خودرو که از چندين پلاستيک تشکيل شده است .داشبورد ماشين حتي در برخي موارد فلزات نيز همراه ضايعات پليمري است. مانند لوحهاي فشرده که روي سطح آن آلومينيوم و رنگ و چاپ مي باشد. يا تاير خودرو که از لاستيک و نخ و سيم تشکيل شده است و براي رسيدن به پودر تاير خالص بايد نخ و سيم از آن جدا شود.کابل ها که از چندين پلاستيک و فلز مس تشکيل شده اند مثال ديگري از اين نوع است.موادي که در بسته بندي استفاده مي شوند مانند لامينيت ها که ترکيبي از پلي اتيلن و آلومينيوم مي باشند و يا ظروف لبنيات که از پلي استايرن PS و آلومينيوم مي باشد.در برخي موارد هم الياف شيشه دارند فايبر گلاسها يا کامپوزيتها که از الياف شيشه و پلاستيکهاي ديگر تشکيل شده اند. همانطور که ملاحظه مي فرماييد مثالهايي از اين دست بسيار است. در برخي موارد نيز براي صرفه جويي و پايين آوردن هزينه حمل ونقل مخلوط چند پلاستيک را با هم اسياب مي کنند,تا در مقصد روشهاي جداسازي روي آن انجام شود.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

برپسب ها :فيلم هاي پلي اتيلن، پلي پروپيلن،مراحل بازيافت ، بازيافت، دستگاه خرد کن ، روش بازيافت،

 بازيافت  شيميايي، بازيافت مکانيکي، پلي پروپيلن pp ،  پليمر،پلي استايرن PS،

محصولات مشابه

خط بازيافت،خردکردن،شستشو،گرانولسازی
خط بازيافت،خردکردن،شستشو،گرانولسازی ماشين آلات بازيافت و گرانول سازي
خط شستشو و خرد کردن بطري های PET
خط شستشو و خرد کردن بطري های PET ماشين آلات بازيافت و گرانول سازي
خط گرانول سازي دومارپيچ PARALLEL
خط گرانول سازي دومارپيچ PARALLEL ماشين آلات بازيافت و گرانول سازي
دستگاه گرانول ساز WOOD PLAST
دستگاه گرانول ساز WOOD PLAST ماشين آلات بازيافت و گرانول سازي