• info@BPSICO.ir
  • 3197 133 913 98+

بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن

بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
  • بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
  • بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
  • بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
Middle profile milling machine
0 view
ایران , چین
پیشگامان صنعت ایران


اطلاعات کلی
عنوان فارسی خط تولید و یا ماشین آلات : بغل زن پروفيل وسط _ موليون زن
عنوان انگلیسی خط تولید و یا ماشین آلات : Middle profile milling machine
مشخصات فنی
محصول تولیدی

برش تک سر تمام اتوماتيک |برش يک سر اتوماتيک UPVC| برش يک سر پروفيل | برش يک سر|خط توليد درب و پنجره UPVC| خط مونتاژ درب و پنجره UPVC

 

خط توليد درب و پنجره  UPVC ، دستگاههاي مونتاژ درب و پنجره UPVC

 
 UPVC يو پي وي سي:

ماده ي اوليه ساخت پروفيل در پنجره هاي مدرن UPVC مي باشد که از مخفف کلمات (Unplasticised Poly Vinyl Chloride) تشکيل شده است.
اين ماده يک نوع تنوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلي نفت خام و نمک طعام است. در فرآيند توليد UPVC با افزودن مواد مختلفي چون ضربه گيرها (Impact Modifier)، مواد ضد احتراق (Heat Stabilizers)، پر کننده ها (Fillers)، کمک کننده ها (Processiny Aids)، روان کننده هاي داخلي و خارجي (Internal & External Lubricants) و رنگ هاي صنعتي (Pigment) به دو ماده اصلي فوق، ترموپلاست UPVC به دست مي آيدکه ترکيب جديدي از ماده اوليه PVC بوده، ولي به علت خواص فيزيکي متفاوت اين ماده جديد اصطلاحا به آن يک ماده غير پلاستيک اطلاق مي شود.

 

 پروفيل UPVC :
 پروفيل UPVC يکي از مطمئن ترين و پر مصرف ترين مواد اوليه در ساخت درب و پنجره هاي ساختمان بوده و مشخصه اصلي آن زيبايي و استحکام مي باشد.
سبکي وزن، خمش پذيري، عدم اشتعال، عايق بودن در مقابل حرارت و الکتريسيته، مقاومت در برابر مواد شيميايي و بيولوژيک، قابليت تبديل به سطوح سيقلي، قابليت تلفيق با مواد افزودني مختلف و بالاخره انعطاف پذيري در به کاربردن طرح هاي متعدد، پليمر مزبور را به مناسب ترين جايگزين براي آلياژهاي فلزي و غير فلزي در صنعت در و پنجره سازيتبديل نموده است.
 
تنوع ساخت در مدل هاي مختلف

 پروفيل UPVC با توجه به ضد ضربه بودن به راحتي قابل خم شدن هستند، از اين رو مي توان با اين نوع پروفيل هر نوع انحنا و قوس دلخواه را اعمال نمود.
پنجره ها به گونه اي طراحي شده اندکه قابليت نصب توري و پرده کرکره را دارا مي باشند.

 

 


مزاياي درب و پنجره دو جداره :
برخي از مزاياي درب و پنجره هاي دو جداره UPVC به شرح زير مي باشد
:: صرفه جوئي در مصرف انرژي
:: کاهش آلودگي صوتي
:: مقاوم در برابر اشعه ماوراي بنفش
:: حذف اثرات مخرب اشعه UV
:: کاهش آلودگي هوا
:: کاهش تابش سرد
:: هوا بندي کامل
:: تنوع در طرح و نوع بازشوها
:: تقويت مضاعف با استفاده از پروفيل گالوانيزه
:: عدم نياز به سرويسهاي مکرر
:: سهولت در نصب
:: مقاوم در برابر باد، باران، طوفان و ...
:: غير قابل اشتعال
:: قابليت بازيافت
:: نظافت آسان
:: قابليت استفاده از روکشهاي رنگي
ساخت درب و پنجره هاي پي وي سي از نوع سخت در سال 1960 در اروپا آغاز شد . با پيشرفت تکنولوژي و افزايش هزينه توليد درب و پنجره هاي چوبي آهني و آلومينيومي ، استفاده از اين نوع درب و پنجره ها رونق روز افزون يافته است .
سهولت ايجاد تنوع در طرح و رنگ استقامت فيزيکي وپايداري در برابر شرايط جوي متفاوت و همچنين قابليت باز يافت پي وي سي بکار رفته در
ساخت درب و پنجره  ، موجب تحولات عمده اي در اين صنعت شد . بکارگيري شيشه هاي دو جداره خاصيت عايق بودن در مقابل صدا و حرارت را در  پنجره هاي upvc افزايش داده است ، امروزه در کشورهاي اروپايي بيش از 70 درصد سهم بازار درب و پنجره متعلق به uPVC است .
معرفي اجزاي پنجره هاي upvc
:: قاب و بازشو پنجره از جنس
uPVC
:: زهوارهuPVC
:: لاستيک درزبندي EPDM
:: پروفيل گالوانيزه
:: شيشه يا پنل
:: يراق آلات

 

 

 

انتخاب يراق آلات جهت ساخت پنجره هاي UPVC
هر پنجره با توجه به شعاع باز شو و بسته به ابعاد آن يراق آلات مخصوص به خود را دارد که در قسمتهاي قاب و لنگه پنجره نصب مي گردند . يراق آلات مصرفي در مجتمع صنعت از کيفيت بالا بر خوردار بوده و از لحاظ مقاومت در مقابل خوردگي به عنوان يکي از مهم ترين خواص يراق آلات در رده مورد قبول استاندارد هاي اروپايي مي باشد . همچنين استاندارد امنيت در مقابل سرقت نيز در يراق آلات مورد استفاده رعايت شده است.
 با توجه به نوع ساخت و يراق آلاتي که در درب و پنجره هاي upvc بکار مي رود ،انواع مختلف باز شو به شرح زير قابل ساخت مي باشد :
:: پنجره هاي ثابت (FIX)
:: پنجره هاي يک جهت باز شو
:: پنجره هاي يک جهت باز شو از بالا
:: پنجره هاي دو جهت باز شو
:: پنجره هاي کشويي
:: پنجره هاي فولکس واگني
:: پنجره هاي آکاردئوني
 

 پروفيل UPVC :
پروفيلهاي مورد نظر با توجه به نوع سفارش درب و پنجره انتخاب شده و پس از انجام محاسبات دقيق و مهندسي و آناليز ابعاد درب و پنجره طبق نقشه برش داده مي شوند.سپس تعدادي از اين پروفيلها به منظور ايجاد شيار آب به دستگاه مربوطه منتقل مي شوند. همزمان با عمليات مذکور پروفيلهاي گالوانيزه که به منظور تقويت پروفيلهاي upvc مي باشند ، برش داده شده و درون آنها با پيچ محکم مي شوند . در ادامه در صورت نياز به نصب دستگيره و يراق آلات (براي بخشهاي بازشو ) سوراخها و شيارهاي مورد نياز توسط دستگاه روي پروفيل تعبيه مي شود .
 
پروفيل گالوانيزه
مقاوم سازي 
 پروفيل UPVC  با استفاده از پروفيل گالوانيزه ، مقاطع پي وي سي بدليل انعطاف پذير بودن و از آنجائيکه بايد بارهاي مشخص را تحمل کنند حتما" بايد با مقاطع فلزي تقويت شوند .
استفاده از پروفيل تقويتي فلزي در داخل مقاطع پي وي سي به دلايل زير مورد نياز مي باشند:
:: جلوگيري از کمانش بيش از حد در برابر فشار باد
:: جلوگيري از کمانش بيش از حد به دليل وزن شيشه
:: کمک به عدم تغيير شکل پروفيل پي وي سي در اثر گرما
:: کمک به حمل و نقل
:: اتصال پنجره در درگاه نصب
:: نصب و کارکرد صحيح يراق آلات
 
پروفيل هاي تقويتي آهني بايستي به منظور مقاومت در مقابل خوردگي ،پوشش مناسب داشته باشند .پروفيلهاي تقويتي بايد در داخل پروفيل پي وي سي به گونه اي قرار گيرند که حرکت نکرده و لقي نداشته باشند و استحکام پروفيلهاي پي وي سي را به طور کامل حفظ نمايند ، محاسبات طراحي با اين فرض انجام مي شود که پروفيل تقويتي به طور کامل در داخل پروفيل پي وي سي قرار گرفته و در اثر اعمال بار به پروفيل پي وي سي با آن حرکت نخواهد کرد . استفاده از تقويت دو تکه اي در داخل مقاطع پي وي سي مجاز نبوده و بايد از آن اجتناب شود . پروفيل تقويتي در داخل پي وي سي بايد ثابت گردد،زيرا در غير اين صورت هيچگونه اثر استحکام بخشي نخواهد داشت.

 

شيشه دو جداره :
عدم استفاده از 
شيشه دو جداره در درب و پنجره هاي upvc ميتواند بسياري از خواص پيش گفته را مختل سازد ،لذا بمنظور دستيابي به تمامي مزاياي مذکور استفاده از شيشه دو جداره در اين نوع از پنجره ها نه يک انتخاب بلکه يک الزام است.
در فرايند  توليد شيشه دو جداره ابتدا جامهاي شيشه بوسيله دستگاه حمل بر روي رکهاي دستگاه حمل اتوماتيک قرار مي گيرد به تعدادي که اپراتور مشخص مي کند به ميز برش اتوماتيک انتقال مي يابد اندازه شيشه هاي مورد نظر توسط نرم افزار بهينه سازي جهت به حداقل رساندن ضايعات توسط دستگاه طراحي و سپس برش داده مي شود .شيشه ها پس از جدا سازي به خط توليد شيشه دو جداره منتقل مي شود ابتدا شيشه ها با آب سختگيري شده بطور کامل شسته شده و پس از کنترل کيفي به مرحله بعدي منتقل مي گردد.
به موازات مراحل مذکور فريم هاي ما بين دو جدار (spacer ) توسط دستگاه خم کن (bending) بر اساس اندازه شيشه خم و برش داده مي شود و داخل فريم از مواد رطوبت گير پر مي شود.سپس دو لبه فريم توسط دستگاه بوتيل چسب زده مي شود که به منظور درزگيري و قرار گرفتن اسپيسر ما بين دو شيشه و چسبيدن آنها به يکريگر مي باشد .فريم ها جهت نصب روي شيشه انتقال مي يابند شيشه ها پس از نصب فريم به دستگاه پرس منتقل شده و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتيک به داخل 
شيشه دو جداره تزريق مي شود سپس توسط روبات محيط شيشه دو جداره با چسب پلي سولفايد به منظور درزبندي ثانويه پر مي شود.
 
فرآيند توليد درب و پنجره هاي UPVC
اندازه گيري
 از آنجا که تمامي مراحل ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي توسط دقيق ترين دستگاهها و ماشين آلات انجام مي شود، اطلاعات ورودي به آن ها ، مربوط به اندازه ها وسايزها بايد کاملاً دقيق و بدون خطا باشد. از اين رو مرحله اندازه گيري بوسيله مترهاي ليزري (Laser measurment ) و توسط پرسنل آموزش ديده در نهايت دقت و ريزبيني انجام مي شود . دقت هر چه بيشتر در اندازه گيري منجر به توليد محصولي با کيفيت و همچنين بدون خطا در نصب مي شود.
 
طراحي
طراحي از جمله دشوار ترين و حساس ترين مراحل ، در فرايند توليد است . طراحي، شامل ساخت و دسته بندي اطلاعات نرم افزاري جهت وارد کردن به دستکاههاي CNCوهمچنين محاسبه قيمت تمام شده و ضمناً کاهش ضايعات و بهينه کردن محصول که نهايتاً منجر به کاهش قيمت تمام شده مي شود ، مي باشد . در بخش طراحي از نرم افزار تخصصي Logikal محصول شرکت آلماني ORGADATA AG استفاده شده و تيم طراحي از تخصص بالا و تسلط کامل به اين نرم افزار برخوردار مي باشد. از اين رو شرکت شعاع پنجره پارس موفق به دريافت گواهينام? مالکيت وحق استفاده از اين نرم افزار از شرکت مذکور گشته و از پشتيباني فني اين شرکت بهره مند مي باشد.
 
ساخت
 پس از نهايي شدن طرح و اندازه هاي يک پنجره يا درب، اطلاعات بدست آمده از نرم افزار، وارد رايان? مرکزي ماشين آلات CNC مي شود. اين رايانه، داده ها را تجزيه و تحليل کرده و دستورات لازم جهت ساخت درب يا پنجره مورد نظر را براي 
ماشين آلات ارسال مي کند و از اين پس، ماشين آلات با کمک دستگاه هاي کنترلي، تمامي مراحل را به صورت خودکار پيش خواهند برد. پروفيل ها براي تبديل شدن به يک درب يا پنجره به طور خلاصه مراحل زير را به ترتيب طي مي کنند:
ايجاد دريچ? خروج آب بارن، برش پروفيل ها بوسيل? ار? دو سر، 
 برش پروفيل هاي گالوانيزه و قرار دادن آنها درون پروفيل هاي uPVC، پيچ کردن قطعات گالوانيزه درونپروفيل هاي uPVC، ايجاد جاي دستگيره، جوش دادن پروفيل ها به يکديگر توسط دستگاه هاي جوش چهارسر، تميزکاري و يک دست سازي مقاطع جوش خورده، واشر کشي، نصب يراق آلات و دستگيره و نهايتاً نصب زهوار.

 شماتيک خط توليد در و پنجره UPVC
 

 


 کنترل کيفيت و رگلاژ
جهت حصول اطمينان از کيفيت محصول توليد شده وبرخورداري از استانداردهاي لازم ، اين محصولات در بخشي جداگانه، تحت آزمايشات و تست هاي گوناگون قرار داده ميشوند. چهارچوبهاي ساخته شده بر روي ديوارهاي مصنوعي قرار گرفته و توسط گيره هاي هيدروليکي در جاي خود محکم مي شوند. تست مقاطع جوش، مقاومت در برابر فشار و نيروهاي مکانيکي خارجي ، حفظ شرايط فيزيکي و عدم تغيير شکل و ... از جمله اين تست ها مي باشند. پس از آن نوبت به رگلاژ پنجره ميرسد. قاب ها و بازشوها بر روي ديوارهاي مصنوعي به دقت مورد بررسي قرار گرفته و سپس رگلاژ و تنظيم اوليه بر روي آنها صورت مي گيرد. پس از تنظيم ، قاب ها و بازشوها به انبار انتقال داده مي شوند تا در موعد مقرر، جهت نصب، به محل مورد نظر ارسال گردند.

 

 

 

مراحل ساخت و توليد درب و پنجره دوجداره upvc

از آنجا که تمامي مراحل ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي توسط دقيق ترين دستگاهها و ماشين آلات انجام مي شود، اطلاعات ورودي به آنها، مربوط به اندازه ها وسايزها بايد کاملاً دقيق و بدون خطا باشد. از اين رو مرحله اندازه گيري بوسيله مترهاي ليزري (Laser measurment ) و توسط پرسنل آموزش ديده در نهايت دقت و ريزبيني انجام مي شود . دقت هر چه بيشتر در اندازه گيري منجر به توليد محصولي با کيفيت و همچنين بدون خطا در نصب مي شود.

1 - طراحي پروژه با نرم افزار طراحي پنجره دوجداره

2 - برش پروفيل ها بر اساس اندازه هاي داده شده توسط نرم افزار

3 - ايجاد محفظه هاي تخليه آب روي پروفيهاي افقي مربوط به پايين کار

4 - ايجاد سوراخهاي دستگيره ها و لولاها

5 - قراردادن پروفيل گالوانيزه (رينفورس) و پيچ کردن آنها، قرار دادن تسمه گالوانيزه در محفظه لولاها

6 - جوش دادن پروفيلها براي شکل گيري چهارچوب

7 - تميز کردن زائده هاي ناشي از جوش در محل گوشه ها (کلينر)

8 - در صورت لزوم ، برش و نصب موليونها (پروفيل هايي به شکل حرف T )

9 - نصب درزگيرهاي لاستيکي يا همان گسکت

10 - نصب يراق آلات اعم از: اسپانيولت، لولا، زاماک يا همان کيپ اسپانيولت

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

مراحل نصب در و پنجره UPVC

آموزش مراحل نصب درب و پنجره هاي يو پي وي سي و شيشه هاي دوجداره

نصب درب و پنجره هاي دوجداره UPVC ارتباط مستقيم با دوام و عملکرد اين نوع پنجره ها دارد ، عمليات نصب بايد به صورت حرفه اي و حتي الامکان توسط گروه نصاب سازند? درب و پنجره دوجداره و به گونه اي انجام شود که اهداف زير حاصل گردد:

الف - پنجره قابليت تحمل بارهاي زنده و مرده و بارهايي که طي استفاده به آن وارد مي شوند را دارا باشد .

ب - آب بندي و درزبندي کامل شده و از تبادل صوت و حرارت جلوگيري نمايد.

ج - به صورت راحت و مطمئن باز و بسته شده و نحوه باز و بسته و قفل شدن آنها به خريدار آموزش داده شود.

مراحل نصب درب و پنجره بطور خلاصه بشرح زير مي باشد:

1- تميز کردن محل نصب

2- جايگزيني پنجره يا درب و تراز کردن آن

3- ايجاد سوراخ هاي نصب روي فريم پنجره upvc در محل‌هاي مناسب

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

خط توليد و فرآيند توليد درب و پنجره هاي UPVC

اندازه گيري

از آنجا که تمامي مراحل ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي توسط دقيق ترين  دستگاهها و ماشين آلات انجام مي شود، اطلاعات ورودي به آن ها ، مربوط به اندازه ها وسايزها بايد کاملاً دقيق و بدون خطا باشد. از اين رو مرحله اندازه گيري بوسيله مترهاي ليزري (Laser measurment ) و توسط پرسنل آموزش ديده در نهايت دقت و ريزبيني انجام مي شود . دقت هر چه بيشتر در اندازه گيري منجر به توليد محصولي با کيفيت و همچنين بدون خطا در نصب مي شود.

طراحي

طراحي از جمله دشوار ترين و حساس ترين مراحل ، در فرايند توليد است . طراحي، شامل ساخت و دسته بندي اطلاعات نرم افزاري جهت وارد کردن به دستکاههاي CNCوهمچنين محاسبه قيمت تمام شده و ضمناً کاهش ضايعات و بهينه کردن محصول که نهايتاً منجر به کاهش قيمت تمام شده مي شود ، مي باشد . در بخش طراحي از نرم افزار تخصصي Logikal محصول شرکت آلماني ORGADATA AG استفاده شده و تيم طراحي از تخصص بالا و تسلط کامل به اين نرم افزار برخوردار مي باشد. از اين رو شرکت شعاع پنجره پارس موفق به دريافت گواهينام? مالکيت وحق استفاده از اين نرم افزار از شرکت مذکور گشته و از پشتيباني فني اين شرکت بهره مند مي باشد.

ساخت

 پس از نهايي شدن طرح و اندازه هاي يک پنجره يا درب، اطلاعات بدست آمده از نرم افزار، وارد رايان? مرکزي ماشين آلات CNC مي شود. اين رايانه، داده ها را تجزيه و تحليل کرده و دستورات لازم جهت ساخت درب يا پنجره مورد نظر را براي ماشين آلات ارسال مي کند و از اين پس، ماشين آلات با کمک دستگاه هاي کنترلي، تمامي مراحل را به صورت خودکار پيش خواهند برد. پروفيل ها براي تبديل شدن به يک درب يا پنجره به طور خلاصه مراحل زير را به ترتيب طي مي کنند:

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

اجزا و مراحل ساخت و نصب درب و پنجره upvc

اجزا  درب و پنجره upvc

1- قاب و بازشو پنجره از جنس يو.پي.وي.سي

2- زهواره  يو.پي.وي.سي

3- لاستيک درزبندي اي.پي.دي.ام

4- پروفيل گالوانيزه

5- شيشه با يراق

6- يراق آلات

پروفيلهاي مورد نظر با توجه به نوع سفارش درب و پنجره انتخاب شده و پس از انجام محاسبات دقيق و مهندسي و آناليز ابعاد درب و پنجره ، طبق نقشه برش داده مي شوند. سپس تعدادي از اين پروفيلها به منظور ايجاد شيار آب به دستگاه مربوطه منتقل مي شوند.

همزمان باعمليات برش پروفيل UPVC و ايجاد شيار آب ، پروفيلهاي گالوانيزه برش داده شده و درون آنها با پيچ محکم مي شوند. بمنظور مقاوم سازي و تقويت درب و پنجره هاي توليدي ملزم به استفاده از پروفيل گالوانيزه با ضخامت مناسب در داخل خانه اصلي  پروفيل UPVC مي باشيم. بکارگيري پروفيل گالوانيزه در داخل پروفيل اصلي  UPVC و پيچ شدن يراق آلات روي قطعات تقويت شده، ضمن کاهش خطر افتادگي بازشوهاي پنجره، مقاومت درب و پنجره هاي ساخته شده از پروفيل UPVC را افزايش مي دهد

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد

 

برچسب ها :  پروفيل اصلي  UPVC، پروفيل UPVC ، ساخت درب يا پنجره ، ماشين آلات CNC ،مراحل ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي ،مر ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي،حل نصب درب و پنجره،شيشه هاي دوجداره،خط توليد در و پنجره UPVC،دستگاه هاي جوش چهارسر،دستگاه خم کن (bending)، پنجره هاي يک جهت باز شو، پنجره هاي يک جهت باز شو از بالا، پنجره هاي دو جهت باز شو، پنجره هاي کشويي، پنجره هاي فولکس واگني

 

شرایط فروش

برش تک سر تمام اتوماتيک |برش يک سر اتوماتيک UPVC| برش يک سر پروفيل | برش يک سر|خط توليد درب و پنجره UPVC| خط مونتاژ درب و پنجرهUPVC

 

شرايط و نشانه هاي تعويض پنجره هاي دو جداره UPVC

- شيشه هاي شکسته، ترک خورده، خميده و تاب دار

شايد تشخيص شکستگي يا ترک شيشه آسان باشد، اما تشخيص خميده و تاب دار بودن شيشه مشکل تر است. اگر يک جام شيشه را از نزديک بررسي کرده باشيد، متوجه مي شويد که چقدر صاف است. شيشه هاي تاب دار، صاف به نظر نمي رسند، بلکه بيشتر شبيه لباسي اتو نکشيده هستند. براي اطمينان، نزديک پنجره بايستيد و آن را از کنار بررسي کنيد.

- عايق بندي کم يا نبود عايق بندي

دليل وجود پنجره ها در ساختمان اين است که شما بتوانيد بدون درنظرگرفتن آب و هوا، به فضاي بيرون دسترسي داشته باشيد. هر چند آنها نور طبيعي را از خود عبور مي دهند و مي توانند خانه شما را با گرماي خورشيد پر کنند، اما نبايد تغييرات نامناسب آب و هوايي را به منزل بياورند. راه هاي زيادي براي کنترل عايق بندي وجود دارند.

اگر پنجره اي فاقد عايق بندي باشد يا عايق بندي مناسبي نداشته باشد، هنگام لمس آن، گرما يا سرماي فضاي بيرون را حس مي کنيد، يا زماني که نزديک پنجره ايستاده ايد، تغييرات دمايي را کاملا احساس خواهيد کرد. حتي مي توانيد با قراردادن يک دستگاه دماسنج روي آستانه پنجره، تبادل حرارتي آن را اندازه گيري کنيد.

- بخار زياد

اگر پنجره خانه شما زياد بخار مي کند، شايد وقت آن رسيده که تعويض شود. بسياري از پنجره هاي قديمي يک لنگه، زياد بخار مي کنند. البته قبل از اينکه روي پنجره هاي جديد سرمايه گذاري کنيد، مطمئن شويد عامل بخار شيشه، شما نبوده ايد. پايين بودن دماي هواي خانه، ضخيم بودن پرده ها يا پوشش پنجره، نبود جريان هواي کافي در داخل خانه و رطوبت آشپزخانه يا حمام، نقشي اساسي در بخار کردن شيشه ها دارند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

مزاياي پنجره‌هاي UPVC چيست

در و پنجره هاي Upvc طي ساليان اخير يکي از رايج ترين و پرآوازه ترين انواع پنجره بوده اند و در کمتر از يک دهه حضور فعال در ايران گوي سبقت را از ساير انواع در و پنجره ربوده اند. آشکار است که اين ميزان از محبوبيت و تقاضاي بازار به دليل مزاياي متعددي است که اين پنجره ها دارند.

1) دوام و استحکام بالا: در و پنجره هاي Upvc از لحاظ استحکام، محصولي قابل اطمينان هستند و علي رغم تفاوت هاي ظاهري آن با انواع فلزي، ثبات و دوام بسيار بالايي دارند. البته اين دوام و استحکام ارتباط مستقيم با نوع مواد اوليه و اجزاء تشکيل دهنده در و پنجره ها دارد.

2) ثبات رنگ: يکي از اجزاء تشکيل دهنده اين نوع پنجره ها پروفيل هاي Upvc است که به رنگ سفيد توليد مي شوند و ميزان سفيدي و ثبات و عدم تغيير آن، رابطه مستقيم با کيفيت و ميزان هر يک از ترکيبات به کار رفته در فرمولاسيون پروفيل هاي Upvc دارد.

3) تنوع رنگي نامحدود: تنوع رنگي در پنجره هاي Upvc به واسطه دو فرآيند کاملا متفاوت صورت مي پذيرد و هر دو روش نيز از لحاظ کيفي و مهمتر از آن استاندارد پذيرفته شده و قابل قبول است.

- پروفيل هاي لمينيت: پروفيل هايي هستند که فويل هاي رنگي در فرآيندي خاص و به واسطه ماشين آلات مربوط به اين کار روي آنها به شکلي جدايي ناپذير چسبانده مي شوند و از اين طريق امکان توليد رنگ هاي مختلفي از پنجره فراهم مي شود. يکي از شاخص ترين مزاياي لمينيت کردن پروفيل ها، امکان پياده سازي طرح هاي مختلف روي پروفيل هاست که از بين تمامي طرح هاي موجود در دنيا چند طرح مختلف چوب مانند گردويي، بلوطي و ماهاگوني و در بين رنگ ها نيز نوک مدادي و نقره اي پر مصرف ترين انواع پروفيل هاي لمينيت در ايران هستند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

مزايا و خصوصيت پنجره هاي دو جداره UPVC

 پنجره هاي   UPVC، پنجره هاي کم مصرف

 PVC نيز همانند چوب عايق حرارتي مناسبي است. ضريب هدايت گرمائي PVC  پايين تر اما بسيار  نزديک به ضريب هدايت گرمائي چوب مي باشد. در حاليکه اين دو فاصله بسياري باآلومينيوم و آهن دارند. در نتيجه، کاهش مصرف انرژي تا 50% ، کاهش سرمايه گذاري لازم در ارتباط با تاسيسات ساختمان و کاهش استهلاک سيستم سرمايش و گرمايش يکي از مهمترين مزاياي پنجره هاي UPVC است . لازم بذکر است تعداد جداره هاي شيشه، نوع گاز مصرفي در جدار مياني آنها و نحوه مونتاژ پنجره در ميزان هدايت گرمائي آن موثر است.  در عين حال پنجره هاي   UPVC  به دليل مقاومت الکتريکي بالا خطر برق گرفتگي را به حداقل رسانده و نياز به سيستم  ارت ندارند.

 پنجره هاي   UPVC ، پنجره هاي ساکت

 با توجه به رواج استفاده از شيشه هاي دوجداره و سه جداره در پنجره هاي   UPVC و استفاده از   چندين درزگير لاستيکي در ساختار پيچيده پروفيل،  پنجره هاي مزبور علاوه بر عايق حرارتي،  عايق صوتي بسيار خوبي نيز هستند و مانع از انتشارآلودگي هاي صوتي هستند. با توجه به نوع شيشه مصرفي تعداد لايه هاي شيشه و نوع گاز مصرفي در جدار مياني شيشه هاي چند جداره شدت آلودگي صوتي فضا هاي  داخلي تا حد 20 تا 40 دسي بل کاهش مي يابد.

 پنجره هاي   UPVC، پنجره هاي زيبا

 پروفيل هاي UPVC به دليل خصوصيت گرمانرم (Thermoplastic  ) بودنشان، قابليت جوش پذيري داشته و با بهره مندي از ماشين آلات پيشرفته ساخت و مونتاژ پنجره،  در طول چند دقيقه پنجره هاي   UPVC  با اشکال پيچيده، منحني، زاويه دار، خم و ... به سادگي قابل توليد مي باشند و با کليه طرح هاي معماري مدرن و کلاسيک سازگار هستند. در عين حال با استفاده از دستگاه لمينيت ويژه اي مي توان اين پنجره ها را به صورت رنگي، طرح چوب از سوي نماي داخل يا خارج، درآورده و يا با استفاده از پروفيل هاي آلومينيومي، پنجره ها را با نماي خارجي آلومينيوم، جهت سازگاري با نماهاي آلومينيومي، توليد کرد.

لطفا جهت مطالعه ادامه مقاله اينجا کليک کنيد.

 

مقايسه جامع پنجره هاي آلومينيومي و UPVC

سازگاري با محيط زيست و سلامت

رواج استفاده از پنجره هاي آلومينيومي به اين دليل بود که تصور مي شد آلومينيوم قيمت پايين تري نسبت به پنجره هاي چوبي دارد و مي تواند حافظ محيط زيست باشد. اما بعدا مشخص شد که در فرايند ساخت درب و پنجره هاي آلومينيومي و در هنگام فراوري آلومينيوم مواد شيميايي و سمي زيادي توليد مي شود که محيط زيست را به خطر مي اندازد. برخي از اين مواد سمي که از طرف سازمان جهاني بهداشت و امنيت شغلي سرطانزا و خطرناک اعلام شده اند  chromate baths ، acrulic ،nickel astate و ... هستند.

اما  Vinyl  که از پلاستيک PVC ساخته مي شود داراي خواصي است که آن را از آلومينيوم متمايز و برتر مي کند. جداي از مسئله پايداري و مقاومت بسيار بالاي Vinyl ، در طي فرايندساخت درب و پنجره UPVC هيچ نوع مواد سمي متصاعد نمي شود و همچنين Vinyl که به هر دليل از گردش توليد کارخانه خارج شود ، بازيافت مي شود.

امروزه در کشورهاي پيشرفته جهان ، وينيل به عنوان جايگزين مناسبي براي آلومينيوم شناخته شده است و با استفاده از اين ماده آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از ساخت پنجره هاي آلومينيومي کاهش چشمگيري پيدا کرده است.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

مزاياي پنجره‌هاي دو جداره UPVC چيست

در و پنجره هاي Upvc طي ساليان اخير يکي از رايج ترين و پرآوازه ترين انواع پنجره بوده اند و در کمتر از يک دهه حضور فعال در ايران گوي سبقت را از ساير انواع در و پنجره ربوده اند. آشکار است که اين ميزان از محبوبيت و تقاضاي بازار به دليل مزاياي متعددي است که اين پنجره ها دارند.

?) دوام و استحکام بالا: در و پنجره هاي Upvc از لحاظ استحکام، محصولي قابل اطمينان هستند و علي رغم تفاوت هاي ظاهري آن با انواع فلزي، ثبات و دوام بسيار بالايي دارند. البته اين دوام و استحکام ارتباط مستقيم با نوع مواد اوليه و اجزاء تشکيل دهنده در و پنجره ها دارد.

?) ثبات رنگ: يکي از اجزاء تشکيل دهنده اين نوع پنجره ها پروفيل هاي Upvc است که به رنگ سفيد توليد مي شوند و ميزان سفيدي و ثبات و عدم تغيير آن، رابطه مستقيم با کيفيت و ميزان هر يک از ترکيبات به کار رفته در فرمولاسيون پروفيل هاي Upvc دارد.

?) تنوع رنگي نامحدود: تنوع رنگي در پنجره هاي Upvc به واسطه دو فرآيند کاملا متفاوت صورت مي پذيرد و هر دو روش نيز از لحاظ کيفي و مهمتر از آن استاندارد پذيرفته شده و قابل قبول است.

پروفيل هاي لمينيت: پروفيل هايي هستند که فويل هاي رنگي در فرآيندي خاص و به واسطه ماشين آلات مربوط به اين کار روي آنها به شکلي جدايي ناپذير چسبانده مي شوند و از اين طريق امکان توليد رنگ هاي مختلفي از پنجره فراهم مي شود. يکي از شاخص ترين مزاياي لمينيت کردن پروفيل ها، امکان پياده سازي طرح هاي مختلف روي پروفيل هاست که از بين تمامي طرح هاي موجود در دنيا چند طرح مختلف چوب مانند گردويي، بلوطي و ماهاگوني و در بين رنگ ها نيز نوک مدادي و نقره اي پر مصرف ترين انواع پروفيل هاي لمينيت در ايران هستند.

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

ويژگيهاي درب و پنجره‌هاي UPVC

تاريخچه پيدايش درب و پنجره هاي UPVC

ساخت درب و پنجره هاي UPVCحدوداً درسال 1960 ميلادي در اروپا آغاز گرديد.با پيشرفت تکنو لوژي و افزايش هزينه  توليد درب و  پنجره چوبي ‌،آهني و آلمينيومي استفاده از درب وپنجره هاي UPVC رونق روز افزون يافته است.سهولت ايجاد تنوع در طرح ورنگ و استقامت فيزيکي و پايداري در برابر شرايط جوي متفاوت وهمچنين قابليت با ز يافت بودن UPVC به کار رفته در ساخت اين نوع درب و پنجره موجب تحولات عمده اي در اين صنعت گرديده است .

تاريخچه  توليد درب و پنجره UPVC در ايران :

در ايران اولين بار در اواخر دهه 50 واحد توليد پروفيل و ساخت درب وپنجره UPVC حد فاصل شهرستان هاي بندرانزلي و رشت احداث گرديدو با اين که در سال هاي بعد واحدهاي توليدي ديگري در اين زمينه احداث گرديده است.ليکن به دلايل مختلف واحدهاي موجود از تکنولوژي کنوني بر خوردار نبوده و حجم عمده پروفيل مصرفي واحدهاي مونتاژ از منابع خارجي تامين مي گردد.امروزه در کشورهاي اروپائي بيش از 75% سهم بازار درب وپنجره متعلق به  پنجره هاي UPVC  مي باشد به طوري که به عنوان مثال در سال 1997 حدود 84 ميليون  پنجره  UPVCدر اروپا فروخته شده است .

 ويژگيهاي درو پنجره‌هاي UPVC :

1- استحکام

2- زيبايي فوق‌العاده

3- صرفه جوئي در مصرف انرژي تا ??%

4- کاهش آلودگي صوتي تا ميزان

5- پائين بودن ضريب انتقال حرارتي

لطفا جهت مطالعه ادامه مطلب اينجا کليک کنيد.

 

برچسب ها :  پروفيل اصلي  UPVC، پروفيل UPVC ، ساخت درب يا پنجره ، ماشين آلات CNC ،مراحل ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي ،مر ساخت درب و پنجره هاي يو پي وي سي،حل نصب درب و پنجره،شيشه هاي دوجداره،خط توليد در و پنجره UPVC،دستگاه هاي جوش چهارسر،دستگاه خم کن (bending)، پنجره هاي يک جهت باز شو، پنجره هاي يک جهت باز شو از بالا، پنجره هاي دو جهت باز شو، پنجره هاي کشويي، پنجره هاي فولکس واگني

محصولات مشابه

برش يک سر تمام اتوماتيک
برش يک سر تمام اتوماتيک خط توليد درب و پنجره UPVC
برش دو سر اتوماتيک با سيستم بارکد
برش دو سر اتوماتيک با سيستم بارکد خط توليد درب و پنجره UPVC
جوش يک سر
جوش يک سر خط توليد درب و پنجره UPVC
جوش چهار سر اتوماتيک
جوش چهار سر اتوماتيک خط توليد درب و پنجره UPVC