اصول بازاريابي| شناسايي مشتريان | مدير بازاريابي| تعيين شرح وظايف | مراحل فرآيند مديريت فروش |خط مشي هاي رقابتي |کانالهاي توزيع کالا |استراتژيهاي کوتاه مدت و بلند مدت| سهم بازار| عناصر بازاريابي|فرايند فروش|شناسايي مشتريان|ابزار بازاريابي|خط مشي رقابتي فروش|تقسيم بندي بازار|تعيين بازار هدف

اصول بازاريابي – مراحل و روشهاي بازاريابي رابطه

ايجاد روابط مستحکم با مشتريان و حفظ اين روابط باعث تداوم فروش خواهد شد لذا بازاريابان بايستي مهارتهاي لازم را براي اين گونه بازاريابي بدست آورند.لازم به ذکر است که هر يک از اين مشتريان بايد بطور جداگانه بررسي شده تا مسايل و مشکلات آنها مستقلا مورد نظر قرار گيرد وبازاريابان مي بايستي با اين مشتريان رابطه اي کاملا شخصي و دوستانه ايجاد نمايند.

مراحل ايجاد بازاريابي رابطه عبارتند از:

?- شناسايي مشتريان مهم

?- تعيين يک مدير بازاريابي رابطه براي هر مشتري

?- تعيين شرح وظايف براي هر مدير بازاريابي رابطه و معيارهاي ارزيابي آن

?- تعيين يک مدير کل براي نظارت بر کار مديران بازاريابي رابطه و ارزيابي آنان

?- تعيين برنامه هاي بلند مدت توسط مديران بازاريابي رابطه

مراحل فرآيند مديريت فروش:

?- تعيين اهداف فروشندگان

?- برنامه ريزي براي تعيين خط مشي

?- تهيه ساختار سازماني

?- تعيين تعداد فروشندگان

?- تعيين حقوق ومزايا

?- استخدام و انتخاب فروشندگان (آموزش ،نظارت و ارزيابي فروشندگان )

با توجه به باز شدن بازارهاي جهاني بر اساس موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت( GATT )  توسط سازمان تجارت جهاني(WTO) شرکتها بايد هم در مورد نياز مصرف کنندگان دقت لازم را داشته باشند و هم به خط مشي رقبا و تجزيه وتحليل آن نيزاهميت دهند.در اين روند بايد رقباي اصلي شناخته شده و اهداف ،نقاط ضعف، قوت و خط مشي آنها ارزيابي گردد تا نهايتا رقبايي که بايد از آنها دوري و يا به آنها حمله کرد را مشخص نموده و با تعيين خط مشي هاي رقابتي ، جايگاه شايسته خويش در بازار رقابت کامل را پيدا کرد.يک شرکت بايد دائما محصولات ،قيمتهاي فروش،کانالهاي توزيع کالا و تبليغات پيشبردي را با رقباي نزديک در بازار مقايسه کرده و مزاياي رقابتي خود و ديگران را همواره بسنجد تا بتواند در بازار رقابت کامل به بقا وتداوم حضور خويش ادامه دهد.

مراحل تجزيه وتحليل رقبا عبارتند از:

?- شناخت رقبا:

شناسايي رقباي شرکت مي تواند از ديدگاه صنعت و از نظر تجاري مورد بررسي دقيق قرار گيرد.لازم به ذکر است که اگر در يک صنعت قيمت کالايي افزايش يابد تقاضا براي کالاهاي جانشين آن افزايش خواهد يافت.به عنوان مثال اگر قيمت قهوه در صنعت مربوط به طبقه نوشيدني ها افزايش يابد ، مردم به نوشيدني هاي ديگر روي آورده و لذا قيمت انواع ديگر نوشيدنيهاي جانشين قهوه افزايش خواهد يافت. براي ايفاي تقشي موثر در صنعت، بايستي الگوي رقابتي صنعت را به خوبي شناخت. يک صنعت مجموعه اي از موسساتي است که عرضه کننده يک کالا يا طبقه کالاهايي هستند که جانشين يکديگرند. شايان ذکر است که از نقطه نظر ديدگاه بازار، رقبا در اين حالت شرکتهايي هستند که نياز مشابهي از مشتريان را برآورد کرده و يا به گروه مشابهي از مشتريان خدمت مي کنند.شناخت رقبا از ديدگاه بازار به شرکتها کمک مي کند تا براي بازار فروش برنامه ريزي بلند مدت تري را تدارک ديده وليکن راه حل درست براي شناسايي رقبا،ربط دادن دو شيوه تجزيه و تحليل صنعت و بازار با هم مي باشد.

?- تعيين اهداف رقبا:

با توجه به استراتژيهاي کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص سودآوري و تامين رضايت مشتري بايد ضريب اهميت سهم بازار و رهبري آن در نظر گرفته شود تا نسبت به تعيين بودجه تبليغات جهت ورود به قسمتهاي مختلف بازار اقدام لازم بعمل آيد.

?- شناسايي خط مشي رقبا:

هر چه خط مشي يک موسسه با ديگر موسسات رقيب نزديکتر باشد،رقابت بين آنها فشرده تر است.يک گروه استراتژيک شامل گروهي از موسسات است که در يک صنعت قرار داشته و از خط مشي مشابهي تبعيت مي کنند مانند توليد کنندگان لوازم خانگي،لذا شناخت کليه ويژگيهاي رقيب در خصوص کالاهاي توليدي آنان جهت تعيين خط مشي مناسب بسيار حائز اهميت است.

?-ارزيابي نقاط ضعف وقوت :

با استفاده از روش تجزيه وتحليل فايده از نظر مشتريان مي توان دريافت که کداميک از رقبا بي دفاعند که بايد به آنها حمله ور شد و در ضمن راههاي حمله کدام است.

?- بررسي واکنش رقبا:

برآورد الگوهاي واکنشي رقبا با توجه به اهداف، خط مشي ها ،نقاط ضعف و قوت با عنايت به شناخت عميق نسبت به طرز تفکر وفلسفه شرکتهاي رقيب، گوياي واکنشهاي هر شرکت در مقابل نوسانات قيمت فروش، بودجه تبليغاتي و معرفي يک کالاست، لازم به ذکر است که در بعضي از صنايع، شرکتهاي رقيب با توجه به سياستهاي بازاريابي خويش گاهي داراي همزيستي مسالمت آميز هستند و گاهي با هم به جدال بر مي خيزند که اين استراتژيها در شرايط مختلف بازار متفاوتند .

?-انتخاب رقبا براي حمله و گريز:

مديران با توجه به تصميمات قبلي خود راجع به مشتريان هدف، کانالهاي توزيع و تعيين خط مشي هاي سازمان ضمن بررسي ترکيب عناصر بازاريابي، رقباي اصلي خود را شناخته و گروه استراتژيکي که شرکت به آن تعلق دارد را مشخص مي نمايند. مديران شرکت بايستي بدانند که با کداميک از رقبا، درگيري شديدتري دارند و لذا در شرايط متفاوت چگونه رقباي قوي يا ضعيف خود را مورد حمله قرار دهند.

در اغلب مواردحمله به رقباي کوچک سود چنداني ندارد ولذابراي افزايش تواناييهاي خود بايد با رقباي قويتر دست و پنجه نرم کرد. وجود شرکتهاي رقيب درست کردار به افزايش تقاضاي کل کمک کرده که قسمتي از هزينه هاي بسط و توسعه بازار را بعهده گرفته و به مشروعيت تکنولوژي کمک مي کنند.اين شرکتها سبب تمايز بيشتر در کالا شده و خطر ايجاد انحصار توسط تراستها را کاهش وقدرت چانه زني (BARGAINING POWER) را افزايش داده واز قواعد مربوط به صنعت مورد نظر پيروي مي کنند. در اين شرايط رقبا معمولا رفتاري منطقي و هماهنگ داشته و ضمن حمايت از يکديگر سهم بازار خويش را با توجه به وجه تمايز کالاي توليدي خود بدست خواهند آورد.رقباي بد کردار معمولا قواعد را زير پا گذاشته،ضريب ريسک پذيري صنعت را بالا برده و اضافه بر ظرفيت خودتوليد کرده و به کل صنعت لطمه وارد مي نمايند، لذا در اين شرايط شرکت براي بقاي خود بايد حملات خود را متوجه رقباي بد کردار در بازار رقابت کامل بکند.

برچسب ها :اصول بازاريابي ، شناسايي مشتريان ، مدير بازاريابي ، تعيين شرح وظايف ، مراحل فرآيند مديريت فروش ، خط مشي هاي رقابتي ،کانالهاي توزيع کالا ، استراتژيهاي کوتاه مدت و بلند مدت ، سهم بازار ، عناصر بازاريابي?

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،